حل بحران سوریه مستلزم اقدام اساسی از سوی مجامع بین‌المللی است

۲۶م اسفند ،

یک کارشناس سیاست خارجی با تاکید بر اینکه بحران سوریه در آینده در وضعیت بسیار وخیمی قرار خواهد گرفت، گفت: سکوت جامعه جهانی در برابر بحران سوریه می‌تواند این مسئله را نیز تا پس از انتخابات سال ۲۰۲۴ این کشور بکشاند.

“حسین معین‌‌آبادی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بحران سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره با رویکردی مسالمت‌آمیز در تحولات سوریه به دنبال خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن بوده است.

وی ادامه داد: غرب با دامن زدن به بحران سوریه و کمک‌های تسلیحاتی و نظامی خود به معارضین تروریست به دنبال نابودی نظام بشار اسد است.

معین‌آبادی با تاکید بر اینکه هیچ دولتی در سوریه نمی‌تواند همچون نظام بشار اسد به تثبیت این نظام کمک کند، تصریح کرد: هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که در آینده با روی کار آمدن دولت جدید در سوریه حقوق اقلیت‌ها و همچنین نظم و ثبات منطقه حفظ شود.

وی با اشاره به گسترش موج عظیم بیداری اسلامی در منطقه، افزود: گسترش موج عظیم  بیداری اسلامی در منطقه سبب دامن زدن غرب به مشکلات و مسائل موجود در سوریه شده است.

معین‌آبادی با بیان اینکه رویکرد آمریکا نسبت به مسئله سوریه در حال تغییر است، اظهار داشت: آمریکا به خوبی بر این مسئله واقف است که ادامه روند وضعیت موجود در سوریه نه تنها هیچگونه دستاوردی را برای این کشور به ارمغان نمی‌آورد بلکه بر این باور است که دخالت‌های مغرضانه‌اش می‌تواند به تضرر منافع آمریکا در منطقه بیانجامد.

وی با تاکید بر اینکه بحران سوریه در آینده در وضعیت بسیار وخیمی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: سکوت جامعه جهانی در برابر بحران سوریه می‌تواند این مسئله را نیز تا پس از انتخابات سال ۲۰۲۴ این کشور بکشاند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه سقوط نظام بشار اسد تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور امری دور از ذهن است، خاطر نشان کرد: چنانچه آمریکا و برخی کشورهای مرتجع عرب و همچنین ترکیه دست از کمک‌های تسلیحاتی و نظامی خود  به معارضین تروریست سوریه بردارند می‌توان به تثبیت موقعیت این کشور امیدوار شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.