حل مسئله سوریه و فلسطین باید مهمترین دستور کار اجلاس تهران باشد

به گزارش خبرنگار مهر، هوشیار زیباری وزیر امورخارجه عراق در بدو ورود به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اجلاس شانزدهم جنبش بین المللی عدم تعهد در تهران یکی از نشست های مهم جهانی برای کشورهای عضو است گفت: برگزاری این نشست در تهران از اهمیت ویژه ای از نظر مکانی و زمانی و از جهت موضوعاتی که قرار است در این اجلاس مورد چالش قرار بگیرد برخوردار است.

زیباری با تاکید بر اینکه عراق در بالاترین سطح خود در اجلاس تهران شرکت می کند گفت: عراق یکی از کشورهای موسس جنبش عدم تعهد محسوب می شود و ما برای این نشست اهمیت قائلیم و از اینکه در تهران حضور داریم خرسندیم.

وزیر امورخارجه عراق در خصوص اینکه آیا نشست تهران می توان انتظارات اعضای جنبش عدم تعهد را تامین کند گفت: معتقدم اصلی ترین موضوع اتفاق نظر اعضای جنبش عدم تعهد است که در بیانیه پایانی اجلاس مطرح و حتما مورد تصویب اکثریت قرار خواهد گرفت.

به دستورهای مهم اجلاس بین امللی نم در تهران اشاره کرد و افزود: مبارزه با فقر، بهبود روابط میان ملت ها، توسعه خدمات بهداشتی و آموزشی و هم چنین بررسی اختلاف نظرهای بین المللی که هم اکنون در منطقه وجود دارد می تواند در دستور کار اجلاس تهران قرار بگیرد.

زیباری در پایان با بیان اینکه حمایت از حق کشورها برای به دست آوردن انرژی صلح آمیز هسته ای و تاکید بر استقلال کشورها می تواند در دستور کار اعضای جنبش عدم تعهد در نشست تهران قرار بگیرد تاکید کرد: حل مسئله سوریه و فلسطین باید مهمترین دستور کار اجلاس تهران باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.