حل مساله کپی‌رایت در شبکه‌های اسلامی

جام جم آنلاین: رئیس رسانه ملی با تأکید بر اهمیت استفاده شبکه‌های اسلامی از ظرفیت‌های متقابل یکدیگر گفت: باید مساله کپی‌رایت در میان شبکه‌های اسلامی به گونه‌ای حل شود تا هیچگونه مانعی برای استفاده از این ظرفیت عظیم و سودمند وجود نداشته باشد.

رییس رسانه ملی در ششمین مجمع رادیو  تلویزیون های اسلامی با اشاره به جایگاه والای پیامبر عالیقدر اسلام در تاریخ بشریت و ابعاد نورانی و رحمانی دین اسلام وظیفه شبکه‌های اسلامی را تشریح این حقیقت و تلاش برای حفظ وحدت در میان امت اسلامی دانست.

آقای ضرغامی با بیان آیاتی از قرآن کریم مقدمه بسیاری از اختلافات فکری را تفرقه و دوری اعضاء جامعه اسلامی از یکدیگر دانست و بر ضرورت همکاری و تعامل نزدیک و صمیمانه مسلمین در همه عرصه‌ها در مقابله با دشمن واحد، تأکید کرد.

رییس رسانه ملی با تأکید بر اهمیت استفاده شبکه‌های اسلامی از ظرفیت‌های متقابل یکدیگر گفت: باید مساله کپی‌رایت در میان شبکه‌های اسلامی به گونه‌ای حل شود تا هیچگونه مانعی برای استفاده از این ظرفیت عظیم و سودمند وجود نداشته باشد.

وی افزود: در حالی که سال گذشته هالیوود فیلم «دیکتاتور» را ساخت که کمتر از فیلم موهن اخیر نبود این فیلم یک کمدی سیاسی تلخ پر از دروغ پردازی و به دور از حداقل انصاف بود که در آن هر چه خواستند را به اسلام نسبت دادند. پس معلوم می شود که این ها با اسلام مشکل دارند و دارند بغض و کینه خودشان را نسبت به اسلام نشان می دهند.

ضرغامی به اعضای اتحادیه توصیه کرد که از همه ظرفیت های همدیگر استفاده کنند و ادامه داد: در این اتحادیه که همه اعضا با اعتقاد کار می کنند کپی رایت و حق مالکیت معنوی نباید معنا داشته باشد. در ۹۵ درصد تولیدات باید اعضا بتوانند آن کار را بدون هیچ مانعی از هم بگیرند و پخش کنند. تولیدات شما برای دیگران است و تولیدات ما متعلق به شماست. هر برنامه ای را که دوست  داشتید از روی آنتن بگیرید و پخش کنید. این کار هیچ اجازه ای نمی خواهد. چرا که استفاده از تولیدات یکدیگر یک خدمت است و نه یک تخلف.

رییس رسانه ملی افزود: مسئولیت ما در این دوره بسیار حساس است. شبکه های اسلامی با همه کمبودهایشان خوب عمل کرده‌اند و بخش زیادی از جریان بیداری اسلامی مرهون تلاش شبکه های متعهد اسلامی است. امیدواریم به زودی شاهد پیروزی همه جانبه اسلام بر کفر جهانی باشیم.

در این مراسم همچنین با حضور رییس رسانه ملی از تولیدات برتر رادیویی و تلویزیونی با موضوع بیداری اسلامی قدردانی شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.