حل مشکلات صنعت فرش روحیه جهادی می‌خواهد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

لاریجانی در مراسم افتتاح نمایشگاه فرش استان قم:

رئیس مجلس گفت: صنعت فرش ایران با همه فراز و فرودهایی که تاکنون داشته یکی از میدان‌های ارائه قدرت ایرانیان در جوامع جهانی است.

به گزارش تفسیری حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران iبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنجشنبه با حضور مسئولان استانی و کشوری حوزه فرش، نهمین نمایشگاه تخصصی فرش استان قم را افتتاح کرد.

لاریجانی در این مراسم با اشاره iبه مشکلات صنعت فرش گفت: نمایشگاهی که در قم دایر شده سبب می‌شود هنر بافندگان و همچنین مشکلات آنان iبهتر دیده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنعت فرش ایران با همه فراز و فرودهایی که تاکنون داشته یکی از میدان‌های ارائه قدرت ایرانیان در جوامع جهانی است.

وی تصریح کرد: فعالان در صنعت فرش ایران iبه معنای واقعی جهاد کرده و همه مشکلات داخلی و خارجی را در حوزه فرش iبه جان می خرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همهی دست اندرکاران فرش در این سال‌ها با مشقت بسیار هنر فرش بافی را حفظ کرده‌اند و این هنر باید استمرار بخشیده شود؛ این در حالی است که با برگزاری جلسات و با روحیه جهادی می‌توان راهکارهای مناسب  را برای رفع مشکلات فرش‌بافان پیدا کرد.

وی یادآور شد: استان قم که از برجسته‌ترین استان‌ها در حوزه فرش iبه شمار می‌آید با مشکلات بسیاری در زمینه فرش دست و پنجه نرم می‌کند؛ این در حالی است که رفع این مشکلات روحیه جهادی فعالان فرش و توجه مسئولان را می طلبد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز شرایط برای بافندگان فرش سخت تر از پیش است و مسئولان مربوطه بیشتر iبه آنها توجه کنند تا شرایط اقتصادی کشور iبهبود پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان فرش یکی از موارد با اهمیت است؛ این در حالی است که بسته‌ای نیز می‌توان برای صنعت فرش در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.