حل مشکل آزادسازی اوراق مشارکت مترو/ صدور مفاصا حساب برای وثایق شهرداری

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره علت اجرایی نشدن اوراق مشارکت مترو توضیح داد و گفت که مشکل حل و مفاصاحساب برای وثایق شهرداری صادر شده است.

مصطفی سالاری در گفت وگو با ایسنا، درباره علت اجرایی نشدن اوراق مشارکت مترو و عدم واریز پول اوراق مشارکت به حساب شهرداری از سوی بانک رفاه توضیحاتی ارائه داد و اظهار کرد: مشکل حل شده است.

وی افزود: ماجرا به این قرار است که شهرداری باید املاکی را نزد دفترخانه به نفع بانک رفاه به وثیقه می گذاشت تا در واقع وثیقه آن پولی باشد که بانک رفاه می پردازد چون بانک اوراق را می گیرد ولی پول نقد می دهد و بعدا در بلندمدت شهرداری باید بازپس دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بابت این تضمین، طبق عرف بانکداری و قوانین و مقررات کشور، بانک رفاه باید وثیقه ای بابت تضمین بگیرد و آن وجوه نقد را به آن دستگاه بدهد گفت: بابت وثیقه گرفتن معمولا ملک وثیقه می گیرند. ملک را که به دفترخانه می برند گواهی هایی برای توثیق ملک نیاز است که یک مورد استعلام از تامین اجتماعی است مبنی بر آنکه دستگاه یا مالک زمین به تامین اجتماعی بدهکار نیست.

سالاری ادامه داد: شهرداری با گستردگی کاری که دارد از سنوات گذشته (بیش از ۱۰ سال گذشته) تا کنون یک بدهکاری قابل توجه چندهزار میلیارد تومانی به تامین اجتماعی دارد. اینکه می گفتیم صد درصد تسویه کند و بعد گواهی بدهیم غیرممکن بود؛ ولی حداقل باید سازوکار پرداختش تعریف می شد.

وی ادامه داد: در همین راستا سال گذشته با شهردار تفاهم نامه ای امضا کرده بودیم که چندماهی هم به اجرا در آمد ولی بعد از چندماه امکان اجرا برایشان نبود و متوقف شد. بنابراین نیاز بود به روز رسانی کنیم که به روز رسانی شد و مفاصا حساب هم در پاسخ به استعلام دفترخانه ذیربط برای سپردن توثیق، صادر و کارشان انجام شده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.