حل مشکل بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته

۲۲ آبان ،

بینا- وزیر آموزش و پرورش از برطرف شدن مشکل بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته خبر داد.
به گزارش تفسیری بینا، حمیدرضا حاجی بابایی صبح امروز دوشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از پدیدآورندگان مواد و رسانه های آموزشی در جمع خبرنگاران گفت: با دستور روز پیش رییس جمهور در جمع بازنشستگان مشکلی که بین وزارت رفاه و تعاون، سازمان تامین اجتماعی و آموزش و پرورش در خصوص بیمه طلایی فرهنگیان بود، برطرف شد.
وی با بیان اینکه از یک میلیون و ۱۵۰ هزار بازنشسته ۷۵۰ هزار نفر آنها بازنشستگان فرهنگی می باشند، افزود: امیدواریم که این بار بیمه گذار بیمه طلایی فرهنگیان توانایی انجام این کار را داشته باشد.
به گفته وزیر آموزش و پرورش، فرهنگیان بازنشسته از بیمه طلایی ایران ابراز رضایت کرده اند اما اینکه این بار کدام شرکت بیمه ای این مسوولیت را برعهده خواهد گرفت بر عهده وزارت کار و تعاون است.
حاجی بابایی درباره پیشنهاد هفت ساله شدن مقطع ابتدایی توضیح داد: پیشنهاد اولیه من به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تحول بنیادین هفت ساله شدن مقطع ابتدایی بود و من به این موضوع اعتقاد راسخ دارم اما همه این موارد مستلزم فضا، معلم و تامین اعتبار است.
وی درباره اینکه آیا مطالعات کارشناسی در این حوزه صورت گرفته است، افزود: یقین بدانید که با افزوده شدن یک سال دیگر به مقطع ابتدایی تاثیرگذاری این مقطع در سیستم نظام آموزشی و دانش آموز بسیار بسیار است. ضمن اینکه این موضوع در سند تحول بنیادین به صورت غیر اجباری مصوب شده است اما اگر پیشنهاد من پذیرفته می شد این طرح صورت اجباری باید اجرا می شد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر قرار باشد یکسال دیگر به مقطع اضافه شود باید اعتبار وزارت آموزش و پرورش چیزی در حدود دو سه هزار میلیارد تومان تغییر کند.
حاجی بابایی در خصوص مشکلات فارغ التحصیلان تربیت معلم از سال ۷۷ به بعد، اظهارداشت: از سال ۷۷ وزارت علوم طی نامه ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که دیگر نباید این دانشگاه دوره های بدون مجوز برگزار کند اما متاسفانه بعضی این دوره ها را برگزار کرده اند که این موضوع از سوی من و رییس جمهور پیگیری شد.
وی افزود: آن دسته از فارغ التحصیلانی که پیش از سال ۷۷ در این دانشگاه تحصیل کرده بودند مشکلشان حل شد اما برای حل شدن مشکل فارغ التحصیلان بعد از سال ۷۷ ماده واحده ای را به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کردیم و هر گاه این ماده واحده در شورا به تصویب برسد مشکل این گروه از فارغ التحصیلان نیز برطرف خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ثبت نام پیش دبستانی ها برای سال تحصیلی تازه از مرز ۳۴۰ هزار نفر گذشت که این خود نشان دهنده رشد تقاضا در بحث پیش دبستانی است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.