حل مشکل پرداخت ارز مبادله‌ای به اولویت ششم

معاون کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که مشکل پرداخت ارز مبادله‌ای به اولویت ششم برطرف شده است.

کیومرث فتح‌اله کرمانشاهی با اعلام این که مشکل کوچکی در پرداخت ارز مبادله‌ای به اولویت ششم ایجاد شده بود، گفت:‌ دقایقی پیش این مشکل در مرکز مبادله دارندگان و متقاضیان ارز برطرف شد.
وی افزود: با مدیر اداره مرکز مبادلات ارزی گفت‌وگو کردیم و مشکل تخصیص ارز به اولویت ششم برطرف شد. در همان جا چند نفر از مراجعه کنندگان برای دریافت ارز کالاهای اولویت ششم نیز حضور داشتند که همان جا مشکلشان برطرف شد.
به گفته او، به زودی اولویت‌های هفتم و هشتم مشمول دریافت ارز با نرخ مبادله‌ای خواهند شد.
صبح امروز شنبه مدیر اداره مرکز مبادلات ارزی گفته بود که برای پاسخ دادن به تقاضاهای اولویت گروه ششم منتظر دریافت نامه کتبی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم. این در حالی است که یکی از معاونان سازمان توسعه تجارت با رد این موضوع عنوان کرده بود که اولویت‌های ششم هم اکنون در حال دریافت ارز با نرخ مبادله‌ای در مرکز مبادله دارندگان و متقاضیان ارز هستند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
غلامرضا قاسمی – مدیر اداره مرکز مبادلات ارزی گفته بود که براساس توافقی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته، امروز قرار شده که تقاضاهای اولویت گروه ششم را نیز پاسخ دهیم که منتظر دریافت نامه کتبی در این زمینه از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم.
وی افزوده بود که به محض وصول این نامه به کارمندان زیر مجموعه دستور داده می‌شود که هر چه سریع تر فعالیت کرده و کار خود را آغاز کنند.
طبق مشاهدات حاضر در مرکز مبادله ارزی نیز اختصاص ارز به این دسته از کالاها تا آن هنگام آغاز نشده بود.
اما پس از آن ساسان خدایی – معاون مدیر کل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت، با تاکید بر این‌که تخصیص ارز به اولویت‌های گروه شش در مرکز مبادله ارزی آغاز شده و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، گفت که پیش از این فقط اولویت‌های سوم تا پنجم ارز با نرخ مبادله‌ای دریافت می‌کردند، اما هم اکنون کالاهای اولویت ششم نیز مشمول شده‌‌اند.
وی افزوده بود که به زودی اولویت‌های هفتم و هشم نیز مشمول دریافت ارز با نرخ مبادله‌ای خواهند شد، گرچه هنوز این موضوع ابلاغ رسمی نشده است.
اولویت ششم کالاهای وارداتی شامل نشاسته، روغن زیتون، روغن جلا، لاکتوز، گلکوز، کربنات‌ها، میل‌گرد، ماشین‌آلات راه سازی و روغن‌های صنعتی است.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.