حل مشکل کمبود دارو به تامین آن از طرق غیر رسمی رسیده است

۱۱م آذر ،

در صورت اطلاع از نبود دارویی در کشور ما مجبور هستیم که داروی مورد نظر را از طرق غیر رسمی تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت امروز ۱۱ آذر در حاشیه مراسم روز جهانی ایدز در خصوص ارز دارو افزود: ارز مورد نیاز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی، امسال دو و نیم میلیارد دلار برآورد شده بود که تا هفته قبل ۷۵۰ میلیون یورو معادل ۹۷۵ میلیون دلار ارز برای تهیه دارو و مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی به ما اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: دو سوم از این ارز مربوط به دارو  و ۱٫۳ آن مربوط به تجهیزات پزشکی بوده است که این مبلغ بعد از شهریور ماه به دست ما رسید.

دستجردی ادامه داد: یک فاصله ۶ ماهه برای اختصاص ارز مشکلی را برای ورود مواد اولیه دارویی به کشور ایجاد کرد که بانک مرکزی قول داد این فاصله را جبران کند و بقیه اعتبارات هر چه سریعتر به ما اختصاص پیدا کند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: سبب کمبود دارو همین تعویق پرداخت ۶ ماهه ارز بود که اگر مابقی ارز تامین نشود و تعلل در تحقق آن صورت گیرد در آینده ای نزدیک به شدت در زمینه دارو دچار بحران می شویم.

وی با بیان این که دارو از نان شب واجب تر است تصریح کرد: برای نان و مواد غذایی می توان جایگزین پیدا کرد ولی دارو به هیچ عنوان جایگزین ندارد.

دستجردی اظهار داشت: کمیته ی تدابیر ویژه دارویی در وزارت بهداشت ایجاد شده است که ما هر هفته با این کمیته جلسه داریم تا داروهایی را که کمیاب شده است بررسی کنیم و حتی اگر اطلاعی از نبود دارویی پیدا کنیم مجبور می شویم آن را از طرق غیر رسمی تامین کنیم چون سلامتی مردم شوخی بردار نیست. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.