حل مشکل Shockwave Flash در مرورگر کروم

کاربران زیادی در سراسر دنیا از مرورگر کروم برای وبگردی استفاده میکنند . این مرورگر طراحی ساده و راحتی دارد و همچنین از سرعت و پایداری بسیار بالایی برخوردار است . اما برخی کاربران مشکلاتی با این مرورگر دارند و ما هم سعی کرده ایم که روش هایی برای حل اینگونه مشکلات را در اختیار شما خوانندگان گرامی مجله اینترنتی گویا آی تی قرار دهیم . به عنوان مثال می توانیم به مطالبی نظیر ” سنگین شدن کروم و روش های حل مشکل ” و ” روش هایی برای عیب یابی مرورگر کروم ( هنگ ها و کرش ها ) ” اشاره کنیم . اما در مطلب امروز قصد داریم در مورد پلاگین Shockwave Flash و مشکلاتی که با مرورگر کروم دارد اشاره کرده و روش های حل مشکل را بیان کنیم .

این احتمال وجود دارد که مشکل از مرورگر کروم نباشد ؛ اما احتمال وجود مشکل از سوی Shockwave flash بیشتر است . چون شرکت ادوبی مشکلات امنیتی و پایداری زیادی در برنامه هایش وجود دارد و این احتمال می رود که این مشکل در مرورگر کروم نیز از سوی همین پلاگین باشد .

به صورت کلی هنگامی که یک صفحه وب یا یک تب در اصل کرش کردن shockwave flash دچار حالت فریز یا همان هنگ کردن میشود ، پیغامی در زیر قسمت نوار منوها با عنوان ” Shockwave Flash has crashed ” ظاهر میشود . البته این پیغام میتواند به صورت یک Pop-up نیز ظاهر شود که از شما درخواست میکند که در صوتر تمایل تب هنگ کرده را ببندید . این کرش ها بسیار آزار دهنده است و همچنین میتواند باعث کند شدن عملکرد کروم نیز بشود .

خوشبختانه روش حل این مشکل ساده است و حتی کاربران مبتدی هم میتوانند به راحتی از پس آن بر بیایند . البته ممکن است که تمامی مشکلاتی که شما با پلاگین فلش دارید حل نشوند اما مطمئنا میتوانند جلوی کرش کردن پلاگین Shockwave Flash را بگیرند .

برای شروع مرورگر کروم را باز کرده و در آدرس بار عبارت about:plugins را تایپ کنید . کلید اینتر را بفشارید تا صفحه مربوط به پلاگین های نصب شده در کروم به نمایش در بیاید .

معمولا در همان قسمت بالای لیست میتوانید گزینه Flash را مشاهده کنید . در صورتی که بیش از یک مورد از پلاگین های فلش نصب شده در این قسمت پیدا کردید ، همین جا می تواند نقطه کشف مشکل باشد .

به عنوان مثال در تصویر بالا می بینید که در مقابل Flash ، عدد ۲ در پرانتز وجود دارد و این نشان میدهد که نسخه از فلش در مرورگر شما نصب شده است . برای حل این مشکل روی علامت ” + ” که در سمت راست قرار دارد کلیک کرده تا جزئیات بیشتری از فلش به نمایش در بیاید . حالا کافیست که فلش داخلی کروم را غیر فعال کنید . اگر به تصویر زیر توجه کنید ، ملاحظه خواهید کرد که در قسمت Location آدرس مربوط به فولدر Chrome در فولدر AppData قرار دارد . این همان فلش داخلی کروم است که با کلیک بر روی لینک Disable غیر فعال خواهد شد .

پس از انجام مراحل بالا باید یک بار کروم را بسته و سپس باز کنید تا تغییرات اعمال شوند . امیدواریم که مشکل شما با استفاده از این روش حل شود .

منبع

مطالب مرتبط

  • فلش دیگر در اندروئید نصب نمی شود، HTML5 جایگزین فلش در آینده
  • نسخه ۲٫۰ افزونه HTTPS Everywhere برای فایرفاکس و نسخه بتا برای کروم
  • با Drag & DropZones با کشیدن و رها کردن موتورهای جستجویتان را مدیریت کنید (فایرفاکس)
  • نگاهی به نسخه ۱۷ مرورگر کروم ( نسخه پایدار )
  • گوگل از مرورگر کروم برای آندروید رونمایی کرد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.