حماسه اقتصادی به حماسه سیاسی گره خورده است/ سرمایه سرگردان “سرطان” اقتصاد ماست

۳۱فروردین۱۳،

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه حماسه اقتصادی به خروجی‌های حماسه سیاسی گره خورده است، گفت: دولت آینده باید برنامه‌های خود را برای کانالیزه‌کردن سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید و اشتغال بیان کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، صمد اسماعیل‌نیا نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ماه) گفت: در سال “حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی” اولا باید به واژه‌هایی که رهبر معظم انقلاب انتخاب کرده‌اند دقت کنیم چرا که اگر بخواهیم بحث حماسه را معنا کنیم،‌ نیاز به یک شجاعت مدبرانه و یک جسارت هوشمندانه داریم،‌ نیاز به مدیریتی از جنس جنگ داریم تا بتوانیم حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را معنی‌دار کنیم.

وی در ادامه افزود: با شور و حالی که مردم در مشارکت حداکثری در انتخابات خواهند داشت، خروجی حماسه سیاسی منجر به انتخاب یک رئیس‌جمهور و شوراهای اسلامی شایسته می‌شود و این رئیس‌جمهور شایسته نیز یک دولت شایسته را انتخاب می‌کند که این دولت شایسته باید بتواند مشکل اقتصادی ما را حل کند، پس حماسه اقتصادی به خروجی‌های حماسه سیاسی گره خورده است .

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه سرمایه سرگردان، “سرطان” اقتصاد ماست، گفت: ۴۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه سرگردان در کشور داریم که باید رئیس‌جمهور بگوید چند درصد آن را وارد حوزه تولید و چند درصد آن را وارد حوزه اشتغال خواهد کرد، چرا که این سرمایه سرگردان سرطان اقتصاد ماست و یک بار به ارز حمله می‌کند و بار دیگر به سکه و زمین.

اسماعیلی‌نیا ادامه داد: رئیس‌جمهور آینده باید بگوید ۱۰۸ میلیون تن تولیدات کشاورزی در طی ۴ سال را به لحاظ کمی، کیفی تولید سالم به لحاظ ارگانیکی به کجا خواهد رساند؟

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و نظام اداری- بروکراسی ما کارمندان ما را در انزوا می‌برد، گفت: علاوه بر اصلاح این موضوع، نظام بانکی نیز باید اصلاح شود چرا که ما نمی‌توانیم تنها با شعار پیش برویم، این نظام باید متحول شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی در خاتمه به بحث نرخ گندم اشاره کرد و گفت: پیشنهاد بنده و چند نفر از کارمندان نرخ بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان است اما دولت نگران افزایش نرخ نان است لذا قرار شد علی‌الحساب ۶۵۰ تومان به کشاورزان داده شود تا نرخ واقعی تعیین گردد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.