حماسه رو به پایان…

۲۸م آذر ،

در حالیکه Square Enix هنوز مدرکی مبنی بر اینکه بازی Final Fantasy Versus XIII در دست ساخت است، ارائه نکرده، آن ها نسخه دیگری از Final Fantasy XIII را معرفی کردند.

در حالیکه Square Enix هنوز مدرکی مبنی بر اینکه بازی Final Fantasy Versus XIII در دست ساخت است، ارائه نکرده، آن ها نسخه دیگری از Final Fantasy XIII را معرفی کردند. بازی ای که در مراسم بیست و پنجمین سالگرد این سری از بازی ها معرفی شد و Lightning Returns: Final Fantasy XIII نام دارد. این کمپانی اعلام کرده که LR آخرین نسخه از این سه گانه و ترکیبی از المان های تازه و قدیمی خواهد بود. در این مراسم، آقای یوجی آبه (Yuji Abe) یکی از اعضای کلیدی این سری از بازی ها حضور داشت و اطلاعات مختلفی را دربارهٔ این عنوان بیان کرد. او به این موضوع اشاره کرد که حالت شخصی سازی بیشتری را در این بازی ملاحظه می کنیم و همین طور توانایی انجام حرکات بیشتری را با Lightning خواهیم داشت.

او در این نسخه سرانجام به این موضوع پی می برد که به چه صورت می تواند ماجرایی که آغاز کرده را به پایان برساند. او در این نسخه ۱۳ روز زمان دارد تا بتواند دنیا را نجات دهد. اگر او موفق به انجام این کار نشود، همه چیز به پایان می رسد. یکی از المان های تازهی که سازندگان بازی آن را بسیار پررنگ جلوه داده اند، سیستم مبارزات و شکست دادن دشمنان و هیولاهای مختلف است. Lightning در این نسخه می تواند جادوهای مختلفی را اجرا کند و المان های گیم پلی و چیزی که تا کنون در این سری از بازی ها ملاحظه کرده ایم را تغییر می دهد.

طرح این موضوع در دنیای بازی های کامپیوتری تازه نیست و قبلاً در عنوان The Legend of Zelda: Mojora’s Mask دیده شده بود. اما از آن زمان به بعد دیگر چنین سیستمی در بازی های دیده نشده و این موضوع می تواند در نوع خودش بسیار جالب توجه باشد. دنیای Novus Partus در این بازی دارای چرخه روز و شب است و دشمنان و هیولاها در زمان های گوناگون به شکل ها مختلف پیش روی شما قرار می گیرند. در این بازی با دشمنانی بزرگتر و خطرناک تری روبرو می شوید که مبارزه با آن ها در شب بسیار سخت تر خواهد بود. در این بازی ۴ جزیره مختلف وجود دارند که می توانید در آن ها به جستجو بپردازید و به شهر Luxerion نیز برسید.

روند بازی هر دو شکل فانتزی و المان های تازه را در بر می گیرد و بازیکنان با حالت ها و اتفاقات مختلفی در بازی روبرو می شوند. آقای آبه در صحبت های آخر خودش به این موضوع اشاره کرد که هر بازیکن در این بازی می تواند Lightning را به یک شکل خاص شخصی سازی کند و چیزی را که در نظر دارد، به وجود بیاورد. سلاح ها، زره ها و انوع و اقسام آیتم های مختلف برای او در بازی وجود دارند که می توانید از آن ها برای طراحی Lightning استفاده کنید. همچنین این آیتم ها سبب می شوند تا او در مبارزه ها از قدرت ها و قابلیت های مختلفی نیز برخوردار شود. بعضی از سلاح ها و یا زره هایی که او بدست می آورد، می توانند میزان قدرت ضربه زدن یا دفاع کردن را افزایش دهند.

آبه به این اشاره کرد که سیستم تازهی برای بازی طراحی شده که به بازیکنان اجازه می دهد تا شخصی سازی ها را بسیار سریع انجام دهند تا بتوانند از آن ها در مبارزه ها استفاده کنند. در مراسم بیست و پنجمین سالگرد سری بازی های Final Fantasy، قسمت هایی از گیم پلی نسخه تازه این سری نیز به نمایش درآمد که هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است. بازی با استفاده از موتور Crystal Engine ساخته شده که در دو نسخه قبلی FFXIII نیز از آن استفاده شده بود. سازندگان بازی به این موضوع اشاره کردند که در این نسخه با پیشرفت های خوبی در زمینه گرافیک مواجه خواهید شد.

البته ما امیدواریم که واقعاً چنین باشد و دوباره شاهد عنوانی مانند Final Fantasy XIII-2 نباشیم! روند گیم پلی بازی در Lightning Returns به این شکل است که دیگر کنترل چند شخصیت مختلف را بدست نمی گیرید و تنها کنترل Lightning را در دست دارید. آقای یوشینوری کیتاسه (Yoshinori Kitase) تهیه کننده و آقای موتومو توریاما (Motomu Toriyama) کارگردان بازی قسمت هایی از داستان را نیز بیان کردند و به این موضوع اشاره کردند که Lightning باید راهی پیدا کند تا بتواند خودش را به شهر Luxerion برساند. در این بازی Lightning می تواند با اشخاص مختلفی صحبت کند و قسمت های مختلف شهر را بررسی کند. در همین حال زمان برای او به سرعت می گذرد و او باید هر چه سریعتر راه حل مشکلاتش را پیدا کند.

بیش از این، اطلاعاتی دربارهٔ روند بازی بیان نشده، اما این نسخه پایانی بر داستان Lightning خواهد بود و دیگر با او خداخافظی خواهیم کرد. تهیه کننده و کارگردان بازی به این موضوع اشاره کردند که با جستجو در محیط های بازی می توانید سرنخ هایی را بدست بیاورید که به پیشرفت بازیکنان در بازی کمک می کنند. در زمان مبارزه ها دیگر شخصیت شما به طور ثابت در جایی نمی ایستد، بلکه می توانید Lightning را در محیط حرکت دهید و از زاویه های مختلف با دشمنان مبارزه کنید.

در قسمت هایی که از گیم پلی بازی به نمایش درآمدند، Lightning حرکات قبلی اش را اجرا می کرد، اما سازندگان به این موضوع نیز اشاره کردند که او توانایی اجرای حرکات بیشتری را دارد که هنوز به نمایش درنیامده اند. در نگاه کلی، بازی دارای المان های Open-World مختلفی است و شاید همانند نسخه قبلی باشد. هنوز چیزی از حالت کلی بازی مشخص نیست. بازی دارای تغییرات بسیاری بوده و روند بازی حالت اکشن بیشتری پیدا کرده است. همین موضوع سبب شده که شاهد بهتر شدن سیستم مبارزه ها و هیجان انگیزتر شدن آن ها باشیم. این بازی قرار است در اوایل سال ۲۰۲۴ برای Xbox 360 و PS3 عرضه شود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.