حماس: اظهارات عباس دربارهٔ راهکار تشکیل دو کشور را قبول نداریم

۰۹ام بهمن ،

7-159.jpg

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” ضمن تاکید بر پایبندی این جنبش به راهکار مقاومت مسلحانه به عنوان گزینه اصلی برای احقاق حقوق فلسطینیان تصریح کرد که حماس با آنچه که “راه حل تشکیل دو کشور” خوانده می‌شود، مخالف است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عزت رشق در واکنش به اظهارات اخیر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر مخالفت با مقاومت مسلحانه و موافقت حماس با راهکار تشکیل دو کشور فلسطینی و صهیونیستی اظهار داشت: ما هرگز موافق راه حل تشکیل دو کشور نبودیم و نخواهیم بود.

رشق تصریح کرد: موضع جنبش حماس در این راستا مشخص است و ما از سرزمین کامل فلسطین بدون هر گونه تغییری در آن دفاع می‌کنیم و با هر گونه چشم پوشی از حتی یک وجب خاک این سرزمین و یا امتیازدهی دربارهٔ سرزمین فلسطین مخالف هستیم.

وی دربارهٔ موافقت جنبش حماس با تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ تاکید کرد: موافقت ما با این مساله در راستای توافق بر روی برنامه ملی مشترک صورت می‌گیرد و ما همواره تاکید کرده‌ایم که هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

این عضو برجسته دفتر سیاسی حماس همچنین اظهار داشت که باید همه اشکال مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی از جمله مقاومت مردمی در کنار مقاومت مسلحانه مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.