حماس سردی روابط با ایران را تکذیب کرد

جهان > خاورمیانه
سخنگوی رسمی جنبش حماس در واکنش به شایعات مبتنی بر سردی روابط این جنبش با ایران گفت: ما به کمک ایران نیازمندیم.

به گزارش ایسنا، فوزی برهوم گفت: ما به حمایت ایران برای دفاع از فلسطین، قدس ، مسجدالاقصی و پشتیبانی از مقاومت نیازمندیم.

وی هم‌چنین با رد شایعات مربوط به انتقال دفاتر این جنبش از سوریه تاکید کرد که جنبش حماس دفاتر خود را از سوریه منتقل نکرده و دفاتر جنبش هنوز در سوریه فعال هستند.

فوزی برهوم در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، درباره انتخابات داخلی جنبش حماس گفت: جنبش مقاومت اسلامی حماس به انتقال تجربه و تزریق خون تازه به رگ‌هایش نیاز دارد و انتخابات داخلی در این راستا برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه احتمال هدف قرار گرفتن نامزدهای انتخاباتی وجود دارد، گفت حماس جزئیات انتخابات را فاش نخواهد کرد.

سخنگوی رسمی حماس قرار دادن این جنبش را در فهرست سازمان‌های تروریستی و دموکرات خواندن تروریست‌های جنایتکاری مثل لیبرمن، نتانیاهو و موفاز از سوی آمریکا و غرب را نشانه معیار‌های دوگانه دانست و محکوم کرد.

برهوم تاکید کرد که انتخاب داخلی حماس تغییری در اصول و ارزش‌های این جنبش نخواهد داشت اما در نقش حماس در تحولات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و برقراری روابط بین‌المللی تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: جنبش حماس نه با رژیم صهیونیستی مذاکره خواهد کرد و نه آن را به رسمیت خواهد شناخت چون می‌داند هدف صهیونیست‌ها از مذاکره فراهم کردن سرپوشی سیاسی برای مشروعیت بخشی به اشغال اراضی فلسطینی است.

سخنگوی رسمی جنبش حماس درباره برخی شایعات مبنی بر سرد شدن روابط این جنبش با ایران، گفت: ما به حمایت ایران برای دفاع از فلسطین، قدس ، مسجد الاقصی و پشتیبانی از مقاومت نیازمندیم.

وی در مورد اقدام مصر در مسدود کردن تونل های انتقال مایحتاج ساکنان غزه در زمان محاصره این کشور گفت: از این تونل‌ها تنها برای انتقال مواد غذایی و دارو استفاده می‌شد و اگر مصر گذرگاه‌ها را بگشاید و بازار آزاد مرزی ایجاد کند ما خودمان این تونل‌ها را مسدود خواهیم کرد.

فوزی برهوم با انتقاد از انتخابات محلی که جنبش فتح در پی برگزاری آن است، خاطرنشان کرد: این انتخابات، نمایشی است و هدف جنبش فتح از برگزاری آن بیرون کردن جنبش حماس از عرصه سیاسی و تک‌روی در عرصه تصمیم‌گیری در فلسطین است.

سخنگوی رسمی حماس افزود: ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان تحت فشارهای آمریکا و اسرائیل برای قربانی کردن جنبش حماس بود؛ رئیس جمهور آمریکا بارها تاکید کرد که هرگونه همگرایی میان ابومازن و اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت حماس در غزه خطری برای امنیت منطقه به شمار می‌رود و پس از امضای اعلامیه دوحه بین فتح و حماس، اوباما بر ضرورت قطع پشتیبانی از تشکیلات خودگردان تاکید کرد، در همان روز نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ابومازن باید میان آشتی با حماس و مذاکره با اسرائیل یکی را برگزیند و به نظر می‌رسد که ابومازن طرف مقابل را برگزید.

فوزی برهوم درباره موضع حماس در قبال رویدادهای سوریه، گفت: برخلاف آن چه ادعا می شود، جنبش حماس دفاتر خود را از سوریه منتقل نکرده و دفاتر جنبش هنوز در سوریه فعال هستند.

سخنگوی حماس، گفت: خون مردم سوریه برای ما عزیز است و ما خواهان پایان بحران و جلوگیری از ریخت خون سوری‌ها هستیم؛ امیدواریم که سوریه قدرت و حاکمیت گذشته خود را بازیابد و راهبردی عربی – اسلامی را در دفاع از مسائل جهان عرب به ویژه مساله ملت فلسطین در پیش گیرد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.