حمایت از تولیدات داخلی در حد ایده‌آل نیست/ضرورت توجه بیشتر مسئولان به مسئله ارز

آیت‌الله مجتهد شبستری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حمایت از تولیدات داخلی در حد ایده‌آل و مطلوب نیست و اگر مسئولان برای تامین مواد اولیه و مسئله پول و ارز تدابیر لازم را به کار می‌گرفتند، وضعیت از این بهتر می‌شد.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره میزان موفقیت دستگاه‌های مختلف در جهت حمایت از تولیدات داخلی و کار و سرمایه ایرانی گفت: تا آنجایی که اطلاع دارم، دستگاه‌ها پیشرفت‌های لازم را درباره تحقق شعار سال و حمایت از تولیدات داخلی نداشته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم و برخی از مسئولان به ضرورت صرفه‌جویی و اقتصاد مقاومتی تا حدی توجه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دولت حمایت‌های لازم از بخش تولید را نداشته و صادرات غیر نفتی کشور به جز در بخش محصولات پتروشیمی، رونق چندانی نداشته و مساله ارز بعضی از کارخانجات را به سمت رکود پیش برده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید مسئولان تدبیری را در جهت بهبود وضعیت کنونی به کار بگیرند، اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخلی در حد ایده‌آل و مطلوب نیست و اگر مسئولان برای حل تامین مواد اولیه و مسئله پول و ارز  تدابیر لازم را به کار می‌گرفتند، وضعیت از این بهتر می‌شد.

آیت‌الله مجتهد شبستری خواستار صرفه‌جویی بیشتر مردم و مسئولان شد و خاطر نشان کرد: مجلس و دولت ضمن حمایت از تولیدکنندگان داخلی، باید از واردات بی‌رویه کالا جلوگیری کنند؛ مردم هم باید بیش از گذشته صرفه‌جویی کنند و تجملات را کنار بگذارند تا تولید داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی رونق بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.