حمایت از تولید و مدیریت واردات؛ اهداف همایش دست اندرکاران تولیدات تجهیزات دندانپزشکی

تهران / واحد مرکزی خبر / بهداشت و سلامت /۰۷/۲۰
رییس سازمان غذا و دارو؛‌ حمایت از تولیدکنندگان و مدیریت واردات را از اهداف برگزاری نخستین همایش دست اندرکاران تولیدات تجهیزات دندانپزشکی معرفی کرد.
دکتر احمد شیبانی در همایش دست اندرکاران تولید ملی لوازم دندانپزشکی به خبرنگار ما با بیان این که در تولید مواد و تجهیزات دندان پزشکی مثل دارو موفقیت به دست نیآورده ایم؛
گفت: بیش از۱۰۰۰قلم ماده و دارو و لوازم در دندان پزشکی وجود دارد که ما با ۳۵شرکت تولید کننده در این بخش حدود۴۰درصد نیاز داخلی لوازم دندان پزشکی را تامین می کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا واردات این مواد در تولید داخلی آنها خلل ایجاد می کند گفت: بازار دارو و لوازم پزشکی و دندان پزشکی بازاری اقتصادی است و رقابت در آن وجود دارد.
دکتر شیبانی در پاسخ به پرسشی درباره واردات برخی مواد غیراستاندارد دندانپزشکی گفت: آنچه با هماهنگی وزارت بهداشت، دارو و مواد دندان پزشکی به کشور وارد می شود، استاندارد و از منابع معتبر است اما در بازار غیر قانونی و غیرمجاز گاهی محصولات نامرغوب هم گزارش می شود که تلاش می کنیم با افزایش و ارتقای تولید داخل، با واردات لوازم و مواد غیرمجاز دندان پزشکی مقابله کنیم.
تصویر با صدا دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.