حمایت از رژیم صهیونیستی موضوعی نهادینه در سیاست خارجی آمریکا است

۱۹ام بهمن ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی یکی از موضوعات نهادینه در سیاست خارجی و امنیتی آمریکا بوده و کسی که در این چارچوب قرار گیرد خواسته یا ناخواسته سیاست خارجی این کشور بر نظر شخصی وی قالب می‌شود.

“حسین معین‌آبادی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سخنرانی “چاک هگل” و تغییر موضع وی در مورد لابی صهیونیسم گفت: حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی یکی از موضوعات نهادینه در سیاست خارجی و امنیتی آمریکا بوده و کسی که در این چارچوب قرار گیرد خواسته یا ناخواسته سیاست خارجی این کشور  بر نظر شخصی وی قالب می‌شود.

وی افزود: با حضور اشخاصی که رویکرد نرم‌تری نسبت به منطقه خاورمیانه دارند، شاهد تغییر روش آنها در دستیابی به اهداف خواهیم بود اما به سبب حضور لابی صهیونیسم نمی‌توانیم شاهد تغییر سیاست‌ها در مورد رژیم اشغالگر قدس باشیم.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه با توجه به حضور جمهوری‌خواهان در دولت دموکرات اوباما، تصریح کرد: بده بستان‌‌های سیاسی و مساله تصویب بودجه که توسط کنگره، که اکثریت آن را جمهوری‌خواهان تشکیل می‌دهند، صورت می‌گیرد سبب ایجاد اجماع بین آنها شده و به سبب بحث استراتژی تهاجمی آمریکا در قبال کشورهای هدف می‌توان شاهد حضور جمهوری‌خواهان در کنار دموکرات‌ها بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از واقعه ۱۱ سپتامبر و به‌وجود آمدن نظامی تک‌قطبی در آمریکا این کشور تنها اهداف خاصی از جمله پیشبرد منافع این کشور، فشار به جمهوری اسلامی ایران، حمایت از رژیم جعلی صهیونیستی، مسائل حقوق بشر و  جنگ‌افروزی به بهانه مقابله با تروریسم را دنبال می‌کند و هیچگاه از حول اینها خارج نشده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.