حمایت از کشاورزان لازمه اقتصاد مقاومتی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

حمایت از کشاورزان در جهت افزایش تولیدات و تامین معیشت آنها یک اصل مهم در اقتصاد مقاومتی است.

واحدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی با توجه به افزایش هزینه های کشاورزان نیازمند کارشناسی و بازنگری است.

وی اضافه نمود: شرایط فعلی به نحوی است که کشاورزان قادر به پیش بینی آینده فعالیتشان نیستند و نگرانی اصلی آنها در زمینه تامین کودهای شیمیایی و سم های مورد نیاز است.

واحدی با بیان اینکه کودهای شیمیایی در مدت کوتاهی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است افزود: قابل پیش بینی نیست که سم ها و کودهای مورد نیاز برای کشاورزان در آغاز سال آینده با قیمت و میزان مناسب در بازار موجود باشد و این امر در شرایطی است که میزان و کیفیت محصول نهایی رابطه مستقیم با تامین سم و کودهای لازم دارد.

این کارشناس کشاورزی تاکید نمود: حمایت از کشاورزان در جهت افزایش تولیدات زراعی و تامین معیشت آنها لازمه موفقیت اقتصاد مقاومتی است.

واحدی با بیان اینکه کارمزدها برای اجاره تجهیزات مورد نیاز کشاورزان بسیار زیاد است افزود: تجهیزات مورد استفاده کشاورزان بسیار فرسوده و مستهلک است و در برخی موارد نیز از بین رفته است و احتیاج به نوسازی دارد ضمن آنکه این امر بدون حمایت های دولت و سازمان های ذیربط ممکن نیست./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.