حمایت دولت از حضور بخش خصوصی در خرید گندم گلستان


حمایت دولت از حضور بخش خصوصی در خرید گندم گلستان

۱۱:۵۹ (جمعه ۲۲ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان از حمایت دولت از حضور بخش خصوصی در خرید گندم گلستان خبر داد.

به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیاوش حسین‎پور در نشست مشترک با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با امر خرید تضمینی گندم اظهار داشت: براساس سیاست‎های کلان دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به تدریج از تصدی دولت در مورد خرید گندم و توزیع آرد و نان کاسته شده و این امر توسط بخش خصوصی با رعایت افزایش کیفیت و دقت انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: حضور بخش خصوصی در خرید گندم با توجه به دقت بیشتر در انتخاب نوع گندم، باعث افزایش کیفیت در سال‎های آینده و نیز افزایش کیفیت آرد با توجه به ترکیب انتخابی گندم و افزایش کیفیت نان و کاهش ضایعات خواهد شد.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: هم اکنون انحصاری در زمینه خرید گندم توسط دولت وجود ندارد و بخش خصوصی با ورود به موقع خود از سهم دولت در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خواهد کاست.
حسین‎پور با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در امر خرید گندم در سال ۱۳۹۰ در سطح کشور و استان ادامه داد: حضور فعال و تاثیر‌گذار بخش خصوصی در این مهم نیازمند فراهم کردن امکانات و شرایط مورد نیاز است.
وی گفت: هم اکنون دولت نرخ تضمینی هر کیلوگرم گندم را از کشاورزان ۳۹۵ تومان تعیین کرده است که این رقم در حقیقت متوسط پرداختی است که توسط دولت انجام می‎شود.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: یکی دیگر از پیش نیازهای خرید گندم توسط بخش خصوصی حمایت و همراهی سیستم بانکی کشور و به تبع آن استان است که می‎تواند برای تسهیل در این امر نسبت به آسان‎سازی قوانین و مقررات اعطای تسهیلات در این رخداد بزرگ اقتصادی کشور نقش به سزایی را به خود اختصاص دهد.
وی خاطرنشان کرد: وضع قوانین و مقررات اداری کارآمد و آسان‎سازی روش‎ها می‎تواند به نوعی مشوق بخش خصوصی برای حضوری فعال‎تر در حوزه تجارت گندم باشد.
حسین‎پور با اشاره به ظرفیت تولیدی کارخانجات آردسازی استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر از تمامی توان تولید کارخانجات آرد در استان استفاده نمی‎شود که می‎توان با وارد کردن بخش خصوصی در امر خرید گندم از تمامی توان و پتانسیل کارخانجات استفاده کرد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از صاحبان صنایع آرد و صنایع مرتبط علاقه‎مند به ورود در حوزه تجارت گندم و غلات هستند و ‌شرایط برای آنکه بخش خصوصی برای خرید گندم کیفی به کشاورزان مراجعه کنند فراهم است و آنها حتی می‎توانند با پیشنهادی بالاتر از نرخ تضمینی گندم را از کشاورزان بخرند که از این طریق فضای رقابت شکل می‎گیرد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان یادآور شد: با توجه به کیفیت برتر گندم گلستان امیدواریم با ایجاد فضای رقابتی سالم و ورود به موقع بخش خصوصی در زمان برداشت گندم منفعت بیشتری به کشاورزان زحمت‎کش استان برسد.

.

.

..

..

.

.

موج


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.