حمایت علنی اوباما از ازدواج همجنسگرایان؛ مناقشه جدید بین دموکراتها و جمهوریخواهان آمریکا

خبرگزاری آریا-باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت به نظر او همجنس خواهان باید اجازه داشته باشند که ازدواج کنند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از بی بی سی، اوباما دیروز چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) به شبکه ای بی سی گفت: “برای من این موضوع مهم بود که نظر شخصی خودم رو اعلام کنم و بگم که از نظر من دو فرد همجنس باید بتوانند (در صورت تمایل) با هم ازدواج کنند”.
بدین ترتیب نام باراک اوباما به عنوان نخستین رئیس جمهوری آمریکا که علنا از ازدواج همجنسگرایان در این کشور حمایت کرده ثبت خواهد شد.
او با ابراز علنی عقیده اش در این مورد، به ماهها ابهام و گمانه زنی در این زمینه خاتمه داد و تنها چند روز پس از اظهار نظر جو بایدن، معاون رئیس جمهوری، از ازدواج همجنسگرایان حمایت کرد.
 بایدن هم در یک اظهار نظر صریح گفته بود که از قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در آمریکا حمایت می کند.
با این وجود، نظرات رئیس کاخ سفید و معاون اول او به معنی توافق عمومی در آزادی ازدواج همجنس خواهان نیست. نظر سنجی های موسسه معتبر گالوپ نشان می دهد که مردم آمریکا در این مورد کاملا به دو دسته تقسیم شده اند.
گالوپ روز گذشته اعلام کرد که یک نظرسنجی جدید این موسسه از موافقت ۵۰ درصد مردم آمریکا با ازدواج همجنسگرایان حکایت دارد.
مراسم ازدواج دو زن همجنسگرا
بدین ترتیب، یکبار دیگر با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات در آمریکا موضوع حقوق دگرباشان جنسی مورد مناقشه دو حزب اصلی دموکرات و جمهوریخواه قرار می گیرد
چنین نتایجی اگرچه بیانگر افزایش تغییر نگرش آمریکاییان نسبت به دگرباشان جنسی است اما همزمان نشان می دهد که حدود نیمی از مردم این کشور هنوز با پذیرش چنین بینشی موافق نیستند.
سخنان دیروز اوباما تنها ساعاتی پس از تصویب قانونی جدید در ایالت کارولینای شمالی مطرح شد که طی آن قانون منع ازدواج همجنسگرایان در داخل این ایالت به اجرا درآمد.
مطابق قانون اساسی آمریکا، ایالت های مختلف می توانند در مورد قوانینی این چنین یا صدور حکم اعدام مستقلا و بر اساس وفاق عمومی ساکنان آن ایالت قانوگذاری کنند.
در همین حال، میت رامنی پیشتاز انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان و نامزد احتمالی این حزب برای رقابت با باراک اوباما در پاییز امسال، علنا مخالفت خود با ازدواج همجنسگرایان را اعلام کرده است.
 رامنی هم روز چهارشنبه (۹ مه) به شبکه فاکس نیوز گفت که او از ازدواج همجنسگرایان در آمریکا حمایت نمی کند و با آن مخالف است.
بدین ترتیب، یکبار دیگر با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات در آمریکا موضوع حقوق دگرباشان جنسی مورد مناقشه دو حزب اصلی دموکرات و جمهوریخواه قرار می گیرد.

اوباما از ممنوع شدن ازدواج همجنس‌ گرایان ناراضی است
این گزارش در حالی است که دو روز پیش نیز بدنبال رای منفی مردم یکی از ایالت‌های آمریکا به قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان در این ایالت، رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن حمایت از همجنس‌گرایان، از تصمیم مردم ابراز ناراضایتی کرد.
به گزارش شبکه فاکس نیوز، باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا در حمایت از همجنس‌گرایان، به تصویب قانون منع ازدواج همجنس‌گرایان در ایالت کارولینای شمالی، ابراز نارضایتی کرد.
” کامرون فرنچ ” سخنگوی تیم تبلیغاتی باراک اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا از رای مردم ایالت کارولینای شمالی و مخالفت آن‌ها با قانونی شدن حق ازدواج همجنس‌گرایان “مایوس” شده است.
ازدواج همجنس‌گرایان در ۶ ایالت آمریکا به صورت قانونی ثبت می‌شود.
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.