حمایت مجلس از تعمیق روابط ایران و قبرس در عرصه‌های مختلف

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از هرگونه اقدامی در جهت تقویت و تعمیق روابط ایران و قبرس در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی استقبال می کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیداربا سفیر قبرس در تهران با اشاره به تحولات منطقه و نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران درآن و ریاست دوره ای قبرس بر اتحادیه اروپا گفت: باید از ظرفیتها و فرصتهای موجود برای تقویت ارتباطهای دوجانبه در راستای تحکیم آرامش و ثبات پایدار در منطقه بهره گرفت.

وی در ادامه افزود: امریکایی‌ها در قضیه تحریم ایران دچار اشتباه محاسباتی، و کشورهای اروپایی با پیروی از این سیاست غلط ضررهای جبران ناپذیر اقتصادی متحمل شدند.

در ادامه این دیدار “آندریاس ایگناتیو” سفیر قبرس در تهران با اظهار خرسندی از ماموریت خود در کشورمان گفت: قبرس و ایران همواره یک روابط سنتی خوب با یکدیگر داشته‌اند و ظرفیتهای خوبی در بخشهای گردشگری و فرهنگی میان دو کشور برای توسعه ارتباطات وجود دارد.

وی رفت و آمد مقامات دو کشور را زمینه آشنایی با امکانات و توانمندیها دانست و افزود: دیدارها و مذاکرات دو طرف می‌تواند زمینه آشنایی بیش از پیش مردم دو کشور از یکدیگر شود.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.