حمایت ۸۵درصدی مردم ایران از فعالیت‌های هسته‌ای

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

فارن‌پالیسی در گزارشی برگرفته از یک نظرسنجی اذعان کرد که ۸۰ درصد مردم ایران از مواضع دولت در مورد فعالیت‌های هسته‌ای و مسائل مرتبط حمایت می‌کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ وب‌سایت تحلیلی فارن‌پالیسی در گزارشی به دهمین سالگرد مقاومت هسته‌ای ایران و برگزاری این جشن در دانشگاه تهران اشاره کرده و اذعان کرد که علی‌رغم تمامی فشارهای غرب روی ایران، هنوز مردم این کشور به آرمان‌های خود پایبند هستند.

این وب‌سایت در ابتدای گزارش خود به نقل از علی باقری، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت: سیاست تحریم‌های بیشتر،تهدید و فشار، تاثیر بالعکسی روی نظام و مردم دارد”.

حمایت ۸۵ درصدی مردم ایران از دست‌یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای

 براساس یک نظر سنجی که توسط ابراهیم محسنی پژوهشگر دانشگاه ماریلند Maryland آمریکا درمورد نظر مردم ایران درباره فعالیت‌های هسته‌ای این کشور انجام داده است، ۸۵درصد ایرانی‌ها دست‌یابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز را امری بسیار مهم برای کشور دانسته و نیز از بسیاری از مواضع دولت ایران در مورد فعالیت‌های هسته‌ای و مسائل مرتبط حمایت می‌کنند.

به گزارش فارن‌پالیسی، این آمار بالا نشان می‌دهد، علی‌رغم افزایش فشار روی فعالیت‌ هسته‌ای ایران، مردم این کشور هیچ تردیدی در ادامه این راه ندارند.  

به علاوه، یافته‌های آقای محسنی با نظرسنجی که شرکت راند Rand در سال ۲۰۰۹ انجام داد هم‌سو است. در نظرسنجی شرکت راند ،۸۷ درصد شرکت کرده بودند انرژی هسته‌ای را حق مسلم ایران دانسته بودند.

در قسمت دیگر نظرسنجی پژ.هشگر دانشگاه ماریلند در باره رابطه تحریم‌ها و اقتصاد، ۶۵درصد تحریم‌ها را مقصر مشکلات اقصادی دانسته و تنها ۱۱درصد دولت آقای احمدی نژاد را مقصر دانسته اند.

 نظر سنجی پژوخشگر ایرانی مقیم آمریکا، در بین روز ۲۹  سپتامبر و۱۱ اکتبر از طریق تماس تلفنی با مناطق شهری و روستایی ایران انجام گرفته بود که حدود ۱۱۱۰ نفر از شهروندان ایرانی را شامل میشد.

مخالفت ۵۹درصدی شرکت‌کنندگان نظرسنجی با توقف غنی‌سازی

در سوالی مبنی بر اینکه آیا شما مخالف یا موافق این موضع هستید که تمام تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود و ایران به فعالیت هسته‌ای خود ادامه دهد، به شرط اینکه غنی‌سازی اورانیوم متوقف شد؟ ۵۹درصد از سوال شوندگان مخالف توقف غنی‌سازی بوده و تنها ۲۹ درصد با این امر موافقت کردند.

در سوال دیگری از این نظر سنجی مطرح شده بود،کدام یک از این گزینه‌ها به نظر شما نزدیک‌تر است:

۱) ایران باید به غنی‌سازی هسته‌ای خود ادامه دهد حتی اگر منجر به جنگ شود یا ۲) ایران باید از وقوع جنگ جلوگیری کند حتی اگر غنی‌سازی را متوقف کند”.

در پاسخ این سوال، ۵۵ درصد از شرکت کننده‌ها موافق ادامه غنی‌سازی بوده در حالی‌که تنها ۳۳ درصد از آن اعلام کردند که ایران باید غنی‌سازی را متوقف کند.

۷۶درصد، مخالف آمریکا

در ادامه این نظرسنجی از شرکت‌کننده‌ها سوالی درمورد نظر آن‌ها نسبت به ایالات متحده مطرح می‌شود که در نتیجه  ۷۶ درصد از از شرکت‌ کننده‌ها نظراتی مخالف دولت آمریکا داشتند.

فارن‌پالیسی در پایان گزارش خود به در‌س‌های گرفته شده از این نظرسنجی اشاره کرده و اذعان می‌کند، این‌که فکر کنیم اگر فشارها و تحریم‌ها افزایش پیدا کرده و مردم ایران علیه نظام خود به پاخیزند کاملا اشتباه بوده و دوما، هرچه فشار اقتصادی بیشتر شود مردم ایران غرب را مسئول این امر می‌دانند نه دولتمردان ایرانی. 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.