حمایت MTN از تحریم آمریکا علیه ایران

رویترز طی گزارشی اعلام کرد شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی در حال همکاری با مقامات آمریکایی برای مدیریت تبعیت از تحریم ها علیه ایران است.
شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی، فعال در زمینه ارائه خدمات تلفن همراه، روز سه شنبه اعلام کرد، در حال همکاری با مقامات آمریکایی برای مدیریت تبعیت از تحریم ها علیه ایران است. ایران یکی از بزرگترین و پرسود ترین بازارهای شرکت ام تی ان به شمار می رود.
شرکت ام تی ان، در حال حاضر با یک دعوای حقوقی ۴٫۲ میلیارد دلاری در دادگاه های آمریکا مواجه است که از سوی شرکت رقیب ام تی ان، یعنی شرکت ترک سل، مطرح شده است. ترک سل ادعا کرده که ام تی ان از روش های متقلبانه برای به دست آوردن امتیاز فعالیت در ایران، بهره برده است.
ترک سل می گوید، ام تی ان، به مقامات آفریقای جنوبی و ایران رشوه پرداخت کرده است.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، ترک سل، بزرگترین اپراتور تلفن همراه ترکیه، ابتدا در سال ۲۰۰۴، مجوز فعالیت در ایران را کسب کرده بود. اما تهران با کنار کشیدن از همکاری با شرکت ترک سل، در سال ۲۰۰۵، تصمیم گرفت امتیاز فعالیت در ایران را به شرکت ام تی ان واگذار کند. برخی تحلیلگران ملاحظات امنیتی و نزدیکی ترکیه به رژیم صهیونیستی در آن زمان را علت این تصمیم ایران بیان کرده اند.
شرکت ام تی ان در آستانه نشست عمومی سالیانه خود، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ام تی ان، در حال همکاری با مقامات آمریکایی برای مدیریت تبعیت از تحریم ها علیه ایران است. ام تی ان، همچنین به همکاری بین المللی با مشاوران حقوقی در زمینه تبعیت از تحریم های عملی اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل (علیه ایران) ادامه می دهد.»

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.