حمایت از اقشار ضعیف اولویت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است

به گزارش ایرنا، عمادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان قزوین افزود: امسال برای نخستین بار ردیف بودجه مستقل آسیب های اجتماعی در قانون بودجه لحاظ و در آن به بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز توجه شده است.

عمادی ادامه داد: رفاه اجتماعی در دو حوزه حمایتی و بیمه ای مطرح است و دولت به عنوان متولی اصلی رفاه اجتماعی در کشور وظیفه دارد، برنامه ریزی های لازم را برای تحقق آن انجام دهد.

وی اظهار داشت: با وجود مشکلات بسیار در حمایت از اقشار خاص مثل معلولان، زنان بی سرپرست، زنان سرپرست خانوار و کودکان آسیب های اجتماعی از سوی سازمان های حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدامات زیادی انجام شده است.

عمادی تصریح کرد: در حوادثی چون سوانح رانندگی سالانه افراد بسیاری که اغلب سرپرست خانواده هستند کشته یا معلول می شوند که خانواده آنها نیازمند حمایت هستند.

وی ادامه داد: این قبیل اتفاقات که کنترل و کاهش آن در حیطه وظایف سازمان های دیگر است، به جمعیت افراد نیازمند حمایت اضافه می کند و به نوعی سازمان های دیگر برای ما کار درست می کنند و بدون آنکه از محل این سازمان ها عوارضی به سازمان های حمایتی تعلق گیرد، تبعات کار آنها، مسوولین سازمان های حمایتی را می افزاید.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: باید برنامه ریزی شود تا عوارضی از سوی سازمان هایی که حوادث مرتبط با حوزه آنها برای ما تولید فقر می کند، به سازمان های حمایتی پرداخت شود.

وی در مورد میزان مستمری مددجویان گفت: حداکثر میزان پرداختی ماهانه به یک خانوار مددجوی پنج نفری در سال ۱۳۸۴ حدود ۳۰۰ هزار ریال بود ولی هم اکنون این میزان به ۷۵۰هزار ریال رسیده است.

این مسوول افزود: البته در کنار پرداخت این وجه به مستمری بگیران کمک‌هایی از جمله در زمینه اشتغالزایی، ودیعه مسکن، کمک هزینه تحصیل فرزندان و کمک هزینه پوشاک از سوی دولت و سازمان‌های مرتبط ارایه می‌شود.

عمادی با بیان اینکه مستمری های پرداختی به مددجویان در حد کافی نیست، گفت: دولت در حد مقدورات تلاش می کند میزان پرداختی مستمری ها به مددجویان زیرپوشش سازمان های حمایتی را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد مددجویان افتخاری برای نظام و دولت نیست، افزود: باید تلاش کرد با کمک به خودکفا کردن مددجویان بار را از دوش دولت برداشت.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از موفقیت آمیزبودن قانون هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت: اجرای این قانون، افزایش سطح رفاه روستاییان و ساکنان شهرهای کوچک کشور را در پی داشته است.

۷۳۸۹/ ۱۶۴۴**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۳۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.