حمایت از دانشگاه های برتر پزشکی وظیفه قانونی دولت است

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم گفت: بر اساس این قانون حمایت از ۵ دانشگاه برتر از وظایف دولت است و این مراکز نه تنها در کشور بلکه در منطقه باید مرجع باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، دکتر امامی رضوی اظهار داشت: افراد علاقمند می توانند با توان علمی مناسب و اراده قوی، حتی با امکانات محدود مراکز خود را به مرجع علمی تبدیل نمایند و فعالیت های جدید و قابل استفاده ای برای مردم نیازمند داشته باشند.
 
معاون درمان وزارت بهداشت، خاطر نشان کرد: بارها مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بیان کرده اند که اگر قرار است برای کشورهای دیگر الگو باشیم باید کشور درجه اول علمی شویم از این رو امیدوارم در جهتی حرکت نماییم که بتوانیم الگویی برای کشورهای دیگر باشیم.
 
وی به مرکز تخصصی، آموزشی و تحقیقاتی جراحی‌های کم تهاجمی درون بین اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این مرکز چه از نظر آموزشی و چه مسائل پژوهشی به خوبی در حال فعالیت است و از لحاظ درمانی نیز سالانه ده ها هزار عمل جراحی در کشور در راستای بهبود مردم انجام می شود و وقتی صحبت از جراحی کم تهاجمی می‌کنیم توقع داریم از میزان آسیب‌هایی که به نسوج بدن می‌رسد کاسته شود.
 
گفتنی است پیشرفته‌ ترین مرکز تخصصی، آموزشی و تحقیقاتی جراحی‌های کم تهاجمی درون بین (آندوسکوپیک) با حضور معاون آموزشی و درمان وزیر بهداشت در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) در دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.