حمایت از ساخت مستند درباره «شهرزاد میرقلی‌خان»

حمایت از ساخت مستند درباره «شهرزاد میرقلی‌خان»

ادامه حمایت‌های مرکز گسترش؛

حمایت از ساخت مستند درباره «شهرزاد میرقلی‌خان»

معاونت فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام کرد: از ساخت مستندی درباره زندگی و مشکلات «شهرزاد میرقلی‌خان» حمایت می‌شود.

منبع : پایگاه خبری-تحلیلی «سینما تجربی»

تاریخ : چهارشنبه ۲۵ مرداد ساعت ۱۰:۵۸

«حسین خورشیدی» معاون فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از حمایت ساخت مستندی درباره زندگی و مشکلات «شهرزاد میرقلی‌خان» شهروند ایرانی- که سال‌ها در امریکا زندانی بود- خبر داد.خورشیدی ضمن ابراز خرسندی از آزادی این شهروند ایرانی، گفت: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آماده است تا از تولید فیلم مستند در رابطه با «شهرزاد میرقلی‌خان» و مسائل و فجایعی که وی متحمل شده است، حمایت‌های لازم را به عمل آورد.
«شهرزاد میرقلی‌خان» شهروند ایرانی است که به اتهام واهی خرید تجهیزات دوگانه به همراه همسرش در اتریش دستگیر شد و با گذراندن دوران محکومیت و تبرئه توسط دادگاه این کشور به ایران بازگشت، اما در سفری به قبرس در سال ۱۳۸۶ توسط مأموران این کشور دستگیر و به درخواست آمریکا به این کشور منتقل شد.
وی در اقدامی غیرانسانی و غیرحقوقی به ۵ سال حبس در آمریکا محکوم و در ۱۹ دسامبر ۲۰۰۷ در آمریکا زندانی شد.میرقلی‌خان بارها مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفت. او که دارای دو فرزند دو قلو است، چندی پیش از زندان آزاد شد و به ایران بازگشت.

کد خبر: ۴۵۰۲۷

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.