حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی حوزه معدن

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت و معدن از سرمایه گذاران بخش معدن حمایت می کند و با ایجاد صندوق بیمه اکتشاف و معادن سرمایه آن ها را تضمین می کند.

وجیه الله جعفری، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:هم اکنون از ظرفیت های معدنی کشور با توجه به پتانسیل بالای این حوزه بهره برداری چندانی نمی شود و ما همواره به دنبال این موضوع بوده ایم که صادرات مواد خام معدنی را کاهش داده و این سرمایه های خدادادی را به کشور و صنایع معدنی که به شدت به آن نیاز دارند تزریق کنیم.

وی ادامه داد : هدف ما این است که باتشویق فعالان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنایع معدنی، ارزش افزوده این فراورده ها را در کشور حفظ کنیم .

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت با بیان این که همواره نقطه اتصال ما با بخش معدن ، صنایع معدنی است ، افزود: این همکاری از صادرات مواد معدنی به صورت خام جلوگیری کرده و باعث استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود می شود.

وی در مورد عدم استقبال بنگاه های اقتصادی در معادن گفت: در واقع یکی از اصولی ترین موضوعات در بحث معدن ریسک بالای سرمایه گذاری است و به همین دلیل شاهد کاهش سرمایه گذاری در این بخش هستیم و بزرگترین کاری که دولت در این حوزه می تواند انجام دهد جذب سرمایه گذار است.

جعفری افزود: راه اندازی یک واحد کنسانتره مستلزم صرف هزینه زیادی است که نیاز به کنسرسیوم و بنگاه مالی قوی دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی تصریح کرد: وزارت صنعت و معدن سعی کرده است که شرکت های بزرگ از طریق تعامل با بانک ها فضای لازم برای رشد معدن و صنایع معدنی را ایجاد کرده و شرایط ریسک را کمرنگ کند تا سرمایه گذاران با آسودگی بیشتر از این طرح ها استقبال کنند.

وی در مورد ضمانت سرمایه گذاران گفت: وزارت صنعت و معدن از طریق صندوق بیمه ، به خصوص در بخش اکتشاف معادن به طور کامل ریسک را می پذیرد و ضمانت می کند که حتی اگر بهره برداری از معدن صورت نگیرد، شخص سرمایه گذار متحمل ضرر نشود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.