حمایت از سرمایه گذاران در جهت رشد بازار سرمایه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: اگر اقدامات لازم جهت بهبود شرایط اقتصادی کلان کشور صورت نگیرد، وضعیت بازار سرمایه بهبود نخواهد پذیرفت.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص روند بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه متاثر از فضای اقتصاد کشور است و به‌‌ همان میزان که اقتصاد کشور رو به رونق رود آثار آن در بازار بورس و سرمایه نشان داده می‌شود.  
 
وی ادامه داد: تا زمانی که اقتصاد کلان کشور در رکود قرار دارد در بازار سرمایه امکان رونق وجود ندارد.  
 
پورابراهیمی در خصوص شرایط اقتصادی توضیح داد؛ زمانی که وضعیت اقتصاد کلان کشور نامناسب باشد، بورس و بازار سرمایه نیز در وضعیت مناسبی نخواهند بود، لذا با توجه به این رویکرد عملا وضعیت اقتصادی باید آنچه را که در حوزه فعالیت‌های واقعی اقتصاد انجام شده، می‌تواند منجر به یک وضعیت مناسب شود.  
 
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی ادامه داد: اگر یک وضعیت مناسب اقتصادی در کشور وجود داشته باشد، باید با توجه به آن انتظار رونق در بازار سرمایه و تاثیرپذیری این بازار را داشت.  
 
پورابراهیمی با اشاره به وضعیت رکودی اقتصاد توضیح داد؛ وضعیت اقتصادی کشور دارای رکود بوده و باید تدابیر لازم در جهت خروج اقتصاد کلان از رکود اندیشیده شود.  
 
وی در خصوص تدابیر اندیشیده شده از طرف دولت برای خارج کردن اقتصاد کلان از رکود اظهار داشت: دولت با ایجاد لایحه حمایت از تولید و بسته خارج از رکود و نظارت مالی بر تصمیمات کلان اقتصادی می‌تواند انتظار رو به بهبود رفتن شرایط اقتصادی را داشته باشد.  
 
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی افزود: اگر اقدامات لازم جهت بهبود شرایط اقتصادی کلان کشور صورت نگیرد، وضعیت بازار سرمایه بهبود نخواهد پذیرفت.  

انتهای پیام/

– .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.