حمایت از موسسه هنرمندان پیشکسوت با تمام ظرفیت‌ها

۲۸م آذر ،

استاندار تهران: از همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از موسسه هنرمندان پیشکسوت استفاده خواهیم کرد.

به گزارش هنرآنلاین، مرتضی تمدن استادار تهران به دعوت مدیر عامل موسسه در یک نشست صمیمی با تعدادی از هنرمندان پیشکسوت در حوزه تئاتر و سینما در محل موسسه حضور پیدا کرد و در خصوص حمایت‌های مادی و معنوی از این قشر فرهیخته به بحث و تبادل نظر پرداخت.

تمدن در خصوص این موسسه نو پا چنین گفت: موسسه هنرمندان پیشکسوت فعلا یک نهال محسوب میشود در حال حاضر مقدمات کار برای ارایه خدمات به هنرمندان فراهم کرده و همه با توجه به شرح فعالیت آن بایدکمک کنیم تا دوام و قوام یابد.
موسسه ای که پشتوانه بزرگان هنر است و باید جوشش و تلاش آن بر پایه میزان مشارکت و حمایت معنوی و انگیزه خود هنرمندان باشد-این موسسه باید هموارکننده مشکلات هنرمندانی باشد که ذخایر معنوی و فرهنگی و یکی از اثر گذارترین اقشار جامعه می باشند.

شاه آبادی معاون هنری نیز در این نشست گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی شش سال قبل از معاون هنری وقت تشکیل چنین موسسه ای را خواستار شده بود اما در حال حاضر این موسسه گام های اولیه را برداشته و هیات امنای خود را تشکیل و به دنبال آن مدیر عامل نیز انتخاب شد.

وی همچنین اولویت این موسسه را تشکیل بانک اطلاعاتی و صدور کارت شناسایی برای معرفی به ارگان ها و سازمان ها اعلام کرد تا با شناسایی آنان شان و منزلتشان به جا آورده شود.زیرا هنرمندان پیشکسوت در وهله اول باید حمایت معنوی شوند .

سید عباس عظیمی نیز در ادامه ضمن تشکر از حضور استاندار – معاون هنری وزیر و پیشکسوتان هنری در خصوص نحوه شکل گیری موسسه – برنا مه های راهبردی و چشم انداز موسسه گفت: هنرمندان پیشکسوت به عنوان سرمایه های فرهنگی ایران باید از موسسه خودشان حمایت معنوی کنند تا با رونق موسسه به زودی شاهد رسیدگی به مسایل و مشکلات هنرمندان در امور رفاهی –پزشکی و معیشتی باشیم.

مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در ادامه خاطر نشان کرد: بیشترین پیشکسوتان هنری در شهر و استان تهران سکونت دارند و این موضوع سبب میگردد سهم استانداری تهران درحمایت از موسسه بیشتر از سایر استانها باشد.ایشان استاندار را شخصیتی با روحیه فرهنگی و هنری دانسته وسوابق مدیریتی ایشان را در امور فرهنگی و هنری را فرصتی مغتنم برای درک صحیح از مسایل و مشکلات پیشکسوتان دانست.

عظیمی حضور استاندار تهران را به عنوان اولین مقام رسمی در موسسه و در جمع پیشکسوتان را بسیار مهم و مثمر ثمر دانسته و مشارکت سایر مسوولین را برای پیگیری و حل و فصل مشکلات هنرمندان خواستار شد. وی همچنین در پایان ضمن قدر دانی از معاون امور هنری به عنوان تنها حامی موسسه اصلی خواستار توجه سایر معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موسسه گردید.

شایان ذکر است در این نشست صمیمی داریوش ارجمند-هادی مرزبان-محمود عزیزی-سیاووش طهمورث- قطب الدین صادقی- مسافر آستانه-علی پویان- عزت رمضانی فر-محمد علی دشتگلی و….به طرح مطالب و مسایل پیشکسوتان پرداخته و حمایت از موسسه هنرمندان پیشکسوت را یک ضرورت دانستند.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.