حمایت از کودک تهدید یا فرصت

۲۳ آبان ،

، شاید بارها دیده باشید که والدین برای فرزندانشان همه کار می کنند و آنها حتی برای اینکه فرزندشان به زمین نخورد مرتب خم و راست می شوند و بند کفش های او را می بندند وقتی به مدرسه رفت تکالیفش را انجام می دهند و همه والدین نظر خوب و قصد خدمت دارند اما انجام وظایفی که مختص بچه هاست نه تنها کمکی به آنها نمی کند بلکه ممکن است عواقب خطرناکی را برای آنها به همراه داشته باشد به طوری که هنگام بروز مشکل و عادت کردن فرزند به این روش تغییر دادن آن بسیار دشوار است.

در این خصوص رنج بخش روانشناس اظهار کرد: همه والدین فرزندان خود را دوست دارند و همه آنچه دارند و ندارند برای فرزند خود طالب می باشند که به هر حال بها بر است و پدر و مادرها با این کار سبب لوس شدن فرزند خود می شوند و تازه بچه ها با داشتن این همه چیز خوشحال به نظر نمی رسند و این سبب می گردد که بچه ها هرگز راضی به نظر نرسد و مرتبا تقاضای بیشتری می کنند.

وی در عدم اعتدال والدین در تشویق فرزندان افزود: وقتی که فرزند خود را تشویق می کنند سبب افزایش عزت نفس آنها می شوند اما باید مراقب باشند که در این مورد حد اعتدال را رعایت کنند و تشویق را در وقت مناسب و تنها وقتی که کار فرزندشان واقعا لایق تشویق است این را انجام دهند.

این روانشناس با اشاره به اینکه والدین به فرزندشان مسئولیت واگذار نمی کنند افزود: بسیار از والدین همه نیاز فرزندان را برآورده می کند و به این ترتیب ارزش کار سخت و عدم وابستگی را در فرزند از بین می برند نسلی از آدم های بیهوده و بی مسئولیت به وجود می آورند.

گفتنی است، همه والدین دوست دارند مشکلات فرزندشان را از پیش پای آنها بردارند و این امری کاملا طبیعی است اما آنها باید بدانند که با حمایت بی دریغ از فرزندشان مشکلات آنها را در آینده بیشتر می کند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.