حمایت اندک نمایندگان از اوباما و ریزش بازار!

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

خبر اقتصادی;روز قبل با حمایت کمتر از ۲۵ نفر از نمایندگان کنگره از اوباما و طرح حمله نظامی به سوریه نگرانی ها از جنگ احتمالی در خاورمیانه کاهش یافت تا بازارها تا حدودی عقب نشینی کنند.

همچنین خبرهایی از همکاری ایران و سوریه برای گذر سوریه از بحران سبب شده تا معامله گران استنباط از رفع خطر داشته و حمایت نشدن، بازارها را به عقب نشینی وادار کند. روز دوشنبه هر سکه امامی با کاهش ۱۰ هزار تومانی به ایستگاه یک میلیون و ۱۰۸ هزار تومان رسید.

این میان نوسان ها در بازار ارز تا حدودی متفاوت بود و دلار با رشد ۱۰ تومانی و فارغ از نوسان نزولی اونس جهانی به ایستگاه ۳۲۷۵ تومانی بازگشت .

همان طور که پیش بینی می شد نوسان کاهشی سکه نقدی چندین برابر در بازار آتی منعکس شد با این حال فاصله میان سررسیدها حدود ۵۰ هزار تومان حفظ شده و پیش بینی معامله گران از قیمت سکه تحویل آذر ماه تا یک میلیون و ۲۸۳ هزار تومان عقب نشینی کرد.

به گزارش رویترز، روز دوشنبه با کاهش ارزش یورو و بلاتکلیفی ها نسبت به زمان توقف محرک های مالی فدرال رزرو اونس جهانی با کاهش قیمت ها مواجه شد.

طی ساعات معاملاتی روز دوشنبه طلای خالص با کاهش۰٫۳درصدی به مدار ۱۳۸۷ دلار و ۲۶ سنتی رسید. در حالی که روز جمعه تا مدار ۱۳۶۲ دلار و ۵۵ سنتی سقوط کرده بود اما با انتشار یافتن آمار اشتغال نه چندان مثبت آمریکا بازگشت قیمتی را تجربه کرد.

نظرات مختلف کارشناسان نسبت به تصمیم فدرال رزرو پیش بینی بازار را سخت کرده و این امر به طور حتم مانع ریزش شدید بازار طی هفته خواهد شد.

برخی از معامله گران معتقدند اونس عبور از مرز ۱۴۰۰ دلاری را ثبت خواهد کرد و تقاضای فیزیکی در بازار وجود دارد. در این شرایط طی هفته جاری حجم واردات طلا به کشور هند افزایش خواهد یافت. این هفته دولت هند قوانین خرید کالا از خارج کشور را اعلام خواهد کرد.

شایان ذکر آنکه تا زمان تهیه این خبر هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۳۸۶ دلار و ۱۷ سنتی در حال معامله بود.بورس نیوز

*آخرین آمار قیمتی بازار آتی سکه


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.