حمایت دولت از متخصصان فضای مجازی

سیبنا:  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متخصصان و جوانان حوزه فضای مجازی مورد حمایت ویژه دولت قرار خواهند گرفت. 

سید محمد حسینی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه و جشنواره بین المللی رسانه‌های دیجیتال گفت: نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه گذشته از رشد قابل توجه‌ای برخوردار بوده است.

وی گفت: تحولات بسیار زیادی را در عرصه رسانه‌های دیجیتال را شاهد هستیم و اگر به خوبی مدیریت نشود، فضای مجازی ما را مدیریت خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید در فضای مجازی یک فضای سالم فراهم کرد، بنابراین برپایی چنین نمایشگاهی لازم است.

حسینی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر نمایشگاه‌های مختلفی در کشور برگزاری شده، تصریح کرد: طی چند سال اخیر در سطح کشور ۳۸ نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار شده است.

وی بیان کرد: تبلیغاتی که توسط رسانه ملی برای فرهنگ سازی در این حوزه انجام شده بسیار موثر بوده است. آگاهی بخشی برای جامعه ایجاد شد تا مردم با تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی آشنا شوند.

وزیر ارشاد تاکید کرد: آموزش رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای افراد باید تقویت شود تا بتوانند قدرت تحلیل در زمینه فضای مجازی داشته باشند.

حسینی افزود: در حال حاضر رسانه‌های دیجیتال روز به روز تاثیر گذارتر هستند. در دسترس بودن، تعاملی و سرعت داشتن فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتالی جاذبه‌هایی در این زمینه ایجاد کرده لذا باید در این زمینه کارهای جدی‌تری انجام داد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: نام سال باید در تولید محصولات فرهنگی دیجیتالی تاثیر داشته باشد و همچنین باید در این حوزه گام‌هایی با نگاه جهانی برداریم.

وزیر ارشاد با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ایران در مسکو گفت: مردم روسیه علاقه زیادی به ایران داشتند و از برنامه‌های فرهنگی استقبال خوبی کردند. لذا اگر در حوزه فضای مجازی آثار فاخر ایجاد و تولید کنیم مورد توجه قرار می‌گیرد.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر بازی‌های رایانه‌ای در سبد خرید خانواده‌ها قرار گرفته است، بنابراین اگر تولیدات هرچه سالم‌تر باشد بهتر است. به گزارش فارس وی گفت: در کنار نهاد خانواده، مدرسه و … رسانه‌های دیجیتال تاثیرات خاص خودشان را دارد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: از مراکز فرهنگی دیجیتالی و جوانان متخصص از طریق دولت حمایت ویژه خواهد شد. شورای عالی فضای مجازی نیز باید به این بخش توجه ویژه داشته باشد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.