حمایت رهبری و مردم، پشتوانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان است/ ۱+۵ مجبور است با ایران کنار بیاید

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های دوم امروز نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ در وین، اظهار کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با قدرت و متانت در مذاکرات شرکت کرد.

وی با بیان اینکه غربی‌ها نمی توانند تیم مذاکره کننده هسته‌ای و ایران را به زانو درآورند، گفت: چهره ۱+۵ از جنس ژست استکباری بود، اما تیم مذاکره کننده ایرانی از نظر متانت و قدرت بیان، بحمدالله طوری برخورد کرد که برای دنیا مشخص شد ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و دنیا فهمید منطق ما چیست. منطق ما این است که سلاح هسته‌ای حرام است. منطق ما این است که کشورهای دنیا از نظر انرژی هسته‌ای باید حق خود را استیفا کنند.

خطیب موقت جمعه تهران، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر دو اصل اسلام و ولایت فقیه، متحد است و مطمئنا حرف ملت، مجلس و رهبر معظم انقلاب یک حرف است و پشتوانه تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان همین تفکر دینی و اسلامی است. دشمن مطمئنا نمی‌تواند ملت ایران را به زانو در بیاورد. تفکر بسیجی با تمام ابعاد در کشور نفوذ پیدا کرده و مردم با همین تفکر به حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران برخاستند.

امامی کاشانی، در ادامه با اشاره به فرارسیدن چهلم آیت‌الله مهدوی کنی، به ویژگی‌های شخصیتی آن مرحوم پرداخت و اظهار داشت: یکی از محاسن ایشان این بود که به تربیت جوانان خیلی اهمیت می‌دادند. وقتی استاد شهید مطهری به دانشگاه تهران رفتند ایشان گفتند باید دانشگاه‌ها را دریابیم و این مدرسه علمیه مروی یکی از آرزوهای ایشان بود که به ثمر بنشیند. امیدواریم ایشان مهمان اهل بیت باشند.

وی همچنین با اشاره به ۷ آذر و سالروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: فرمانده محترم نیروی دریایی مطالبی درباره این نیرو و اهمیت آن گفتند و گفتند همه می‌دانیم این عزیزان چه خدمتی کردند. امام بزرگوار و مقام معظم رهبری درباره نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بیاناتی دارند. البته فرمانده محترم این نیرو درباره فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) چند خطی گفتند و بنده نیز چند خطی می‌گویم. رو در رویی با نیروی دشمن و آن همه رشادت و نیز کنترل کشتی‌ها و کنترل خلیج فارس و تنگه هرمز و مهمتر از همه نبرد با آمریکا به اعتبار این نیروی بزرگ و سرافراز می‌افزاید و ملت ایران باید به وجود چنین ارتش مومنی افتخار کند.

امام جمعه موقت تهران به اجرای طرح سلامت از سوی وزارت بهداشت اشاره کرد و با قدردانی از خدمات وزیر بهداشت، گفت: باید بگوییم آقای هاشمی یک وزیر کاملا باسواد و واقعا بسیجی است که علاوه بر دارا بودن مرتبه علمی، دلسوز نظام هم هست.

وی ادامه داد: امیدواریم ایشان موفق باشند. مقام معظم رهبری نیز این مسیر را تأیید و مجلس و ملت نیز ایشان را حمایت کردند. امیدواریم در داخل و خارج از کشور نیز به آقای هاشمی کمک شود تا بتواند این فکر عالی که طرح سلامت کشور است را محقق کند.

امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه‌های خود، با اشاره به مسئله وجود تکفیری‌ها و برگزاری همایشی با این موضوع در قم، گفت: مسئله تکفیر، که مراجع معظم قم نیز مجلسی تشکیل دادند و علما و بزرگان را به این مجلس دعوت کردند و مقام معظم رهبری هم مطالب سازنده‌ای در این رابطه فرمودند، مسئله مهمی است. نکته بنده این است که مسئله تکفیر به زمان‌های قدیم بازمی‌گردد. به عصر حضرت امام علی (ع) و خوارج و نهروان. حضرت امام علی، ابن عباس را مأمور فرمودند که برود خوارج را موعظه کند. وقتی ابن عباس رفت، دید خوارج با لباس‌های ژنده و پاره نشسته‌اند و شمشیرهایشان را بالا زده‌اند و گفتند ما آماده نبرد با علی هستیم. بعضی از افراد کج اندیش متأسفانه به اسم علمای اسلام، گاهی با استکبار جهانی متحد می‌شوند و اینچنین این شجره خبیثه را رشد می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در مسئله انحراف، باید این نوع تفکر بحث شود و رسانه‌ها و گروه‌ها صحبت کنند و با این تفکر که از طریق استکبار جهانی عده‌ای را فریب می‌دهد مقابله شود. این یک وظیفه‌ است که علمای سنی و شیعه باید انجام دهند.

آیت اللله امامی کاشانی در پایان با یادآوری ۵ صفر و سالروز شهادت حضرت رقیه (س) و ورود اهل بیت حضرت امام حسین (ع)‌ به کاخ یزد، بیان کرد: در چنین روزی اهل بیت به شام آمدند و وارد مجلس یزد در شام شدند، یزد ابن معاویه (لعنه‌الله علیه) خطاب به اهل بیت (سلام الله علیها) می‌گوید “تعز و من تشاء و تذل من تشاء”. عزت و ذلت دست خداست و ببینید چگونه خدا به من عزت داد و بعد شروع کرد به اینکه حسین قرآن نمی‌خواند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: شیخ مفید می‌فرماید در این لحظه حضرت زینب کبری (س) از جایش بلند شد و گفت “واحسینا، وا ابی رسول‌الله، وا ابن فاطمه الزهرا”، با این صدای ناله مجلس ساکت شد و ایشان صحبت را شروع کردند و فرمودند: “یزید تو به قرآن متوسل شدی، ولی بدان آیه تو این است. خدا به تو مهلت داده و روزی تو باید آماده عذاب باشی و برای تو محکمه‌ای تشکیل خواهد شد. آن کسی که طرح دعوا می‌کند حسین است؛ رئیس این محکمه خداست و منشی این محکمه جبرئیل امین است”.

امامی کاشانی اضافه کرد: حضرب زینب (س) فرمودند: “تو آماده چنین روزی باش. قسم به خدا تو نمی‌توانی زمان را به دست بگیری زیرا زمان در دست ماست که اهل حق هستیم و تو نمی‌توانی نام ما را خاموش کنی.”

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.