حمایت رییس جمهور تایوان از موضع هسته‌یی دولت این کشور

۱۳م اسفند ،

رییس‌جمهور تایوان دربارهٔ موضع دولت این کشور در زمینه انرژی هسته‌یی و ساخت چهارمین نیروگاه هسته‌یی تایوان گفت که دولت پیش از این که اجازه راه‌اندازی تجارت آن را بدهد، از ایمنی این نیروگاه اطمینان حاصل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ما ینیگ جو، رییس‌جمهور تایوان گفت: ما می‌توانیم انرژی هسته‌یی را به تدریج کاهش دهیم، ولی نمی‌توان این هدف را با یک گام عملی کرد.

به گزارش روزنامه تایپه تایمز، دولت تایوان که با مخالفت‌های روزافزون با برنامه تکمیل ساخت چهارمین نیروگاه هسته‌یی تایوان به سبب نگرانی‌های امنیتی روبه‌رو است اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد که مساله ساخت این نیروگاه هسته‌یی با برگزاری یک رفراندوم ملی حل خواهد شد.

جیانگ یی هوا، نخست وزیر تایوان روز جمعه گفت که اگر دولت این کشور رای‌ خود را از دست بدهد و ساخت این نیروگاه هسته‌یی متوقف شود، استعفا خواهد کرد.

او گفت که در صورت توقف ساخت این نیروگاه هسته‌یی شرکت دولتی تایوان پاور ممکن است ورشکست شود و مشکلات دیگری مانند کمبود برق نیز پیش خواهد آمد.

پیشنهاد برگزاری رفراندوم با مخالفت حزب متوقی دموکرات و گروه‌های ضدهسته‌یی روبه‌رو شده است زیرا به نقل از آن‌ها این اقدام برای تضعیف جنبش ضدهسته‌یی طراحی شده است، زیرا برای قبول آن باید تعداد شرکت‌کنندگان بالا باشد.

این رفراندوم نیازمند بسیج کردن بیش از ۹٫۱۵ میلیون نفر است و برای به دست آوردن رای مثبت برای توقف ساخت این نیروگاه هسته‌یی ۴٫۵۷ میلیون نفر باید به آن رای بدهند.

رییس جمهور تایوان از اظهارنظر دربارهٔ این رفراندوم اجتناب کرد، ولی قول داد که دولت مردم را فریب ندهد و در تلاش برای تداوم ساخت این نیروگاه سبب ایجاد وحشت عمومی نشود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.