حمایت سلحشور از برخورد نیروی انتظامی

در پی تشدید برخوردهای انتظامی در جریان برنامه‌های هنری در روزهای اخیر که با عنوان برخورد با بدحجابی انجام شد و واکنش برخی از اهالی سینما و موسیقی به این اقدامات، فرج‌‌الله سلحشور در نامه‌ای، با انتقاد شدید از نتایج حاصل از روند عمومی سینمای پس از انقلاب، به حمایت از اقدام‌های نیروی انتظامی در این حوزه پرداخت.

 

در این نامه آمده است: «در زمان شاه بدترین اقشار جامعه، سینماگران و فیلم و سریال‌سازان تلویزیون بودند، چون فقط آنها بودند که بی‌پروا مجاز بودند حمایت شاه و آمریکا و ساواک بر روی پرده‌ عریض سینما عریانی و فحشا به نمایش بگذارند فقط آنها بودند که دین و ایمان و اخلاق جامعه را به بازی گرفته بودند. به همین دلیل هم مردم بخشی از سینماها را در پیروزی انقلاب به آتش کشیدند و بسیاری از سینماگران به بیرون مرزها گریختند و هنوز هم تعداد زیادی از آنها درینگه دنیا هستند و اگر نبود دست نوازش و رافت اسلامی انقلاب،‌انقلابیون‌،نه سینمایی می‌گذاشتند و نه سینماگری. امام (ره) فرمودند ما با فحشا مخالف هستیم با سینما مخالف نیستیم. مقام معظم رهبری فرمودند با هنرمندان با رافت و گذشت برخورد کنید.»

 

سلحشور در ادامه نوشته است: «سی‌وسه سال تلاش برای جذب‌، سی‌وسه سال گذشت و نادیده گرفتن فحشا و منکرات پشت و روی پرده‌ی سینما و تلویزیون ، سی‌وسه سال نصیحت و خواهش،‌ سی‌وسه سال سرمایه‌گذاری و ارفاق‌، سی‌وسه سال نادیده گرفتن خطاها،‌حاصلی جز تجری و دریدگی نداشت. حاصلی جز خندیدن به ارزش‌ها و اعتقادات مردم‌،خندیدن و به تمسخر گرفتن خون شهدا نداشت حاصلی جز سیاه نمایی و کریه نشان دادن چهره‌ی انقلاب نداشت و حاصلی جز وابستگی به آن سوی مرزها و خیانت نداشت. کار به جایی رسید که مومنین و نیروهای هنرمند انقلاب یا با جریان فاسد سینما و تلویزیون همراه شدند یا مظلوم و گوشه‌گیر تحقیر شدند. کار به جایی رسید که عوامل سینما و تلویزیون خود را تافته‌ی جدا بافته و برتر از همه‌ی اقشار جامعه تصور کردند. برتر از دانشمندان، علما و بزرگان برتر از شهدا و رزمندگان برتر از مومنین و پاکان. گویی هنرمندان چون خوب ارزش ها را به تمسخر می‌گیرند و خوب ادای دیگران را در می آورند. خوب با اربابان جشنواره‌ها نرد عشق می‌بازند و خوب تخم دو زرده می‌گذارند.پس باید هم از همه برتر ،عزیزتر و والاتر باشند!!»

 

کارگردان سریال یوسف پیامبر (ع) در بخش دیگری از این نامه یادآور شده است: «مردم می‌دیدند که انقلاب کرده‌اند ارزش‌ها حاکم باشد. انقلاب کرده‌اند تا مومنین و پاکان و صالحان و شهدا و عرفا و علما و اساتید و دانشمندان و خدمتگزاران الگوهای جامعه باشند به عکس کسانی الگو شده‌اند که به هیچ یک از این ارزش‌ها پایبند نیستند، مشتی خودخواه شهرت طلب‌،دنیا دوست و وابسته به آن سوی مرزها شده‌اند بت جوانان و الگوی جامعه اسلامی. البته انگشت شمار نیروهای هنرمند متعهد و سالم سینما و تلویزیون را باید از این قائده مستثنی کرد. اما این جزء محدود را هم نباید به کل تعمیم داد. چندین نیروی سالم مبین کل سینما نیستند باید سینما و تلویزیون و دست‌های پشت پرده‌ای که هدایت فیلم و سریال سازی را به عهده دارند می‌فهمیدند صبر انقلاب و مسئولین و مومنین روزی به پایان خواهد رسید.»

 

وی ادامه داده است: «باید می‌فهمیدند این افسار گسیختگی یک جا به بن بست می‌رسد و اینک آن روز است خانم …. و امثال ایشان باید می‌فهمیدند که روزی خواهد رسید که حتی مسئولین ارشاد و تلویزیون هم روی دفاع از آنان را نخواهند داشت. چرا که اهالی سینما و تلویزیون جایی برای حمایت و دفاع نگذاشته‌اند. از مسئولین ارشاد و تلویزیون خطای حمایت از این جریان غلط و آلوده را یک جا به اجبار متوقف خواهند کرد.آنجاست که مردم در برابر سینما و تلویزیون خواهند ایستاد، آنجاست که نیروی انتظامی که تاکنون امنیت گروه‌های فیلم و سریال ساز را تامین می‌کرده از آنان روی گردانده خود در برابر آنان خواهد ایستاد چرا که نیروی انتظامی هماهنگونه که مسئول مبارزه با ناامنی و شرارت و بی‌قانونی است مسئول مبارزه با بی‌حیایی و پرده دری و شکستن خط قرمزها و مسئول حفاظت از ارزش‌هاست. اگر خانم … و دیگر عوامل سینما و تلویزیون گمان کرده‌اند که نیروی انتظامی فقط یک بازوی باز دارنده و نظامی در دست دولت مردان و سیاستمداران است سخت اشتباه کرده‌اند. نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی یک نیروی عقیدتی فرهنگی سپس نظامی است و خود دارای فکر و فرهنگ و اراده و ایمان است و نسبت به ناهنجاری‌ها به موقع تصمیم می‌گیرد.»

 

سلحشور در بخش پایانی متن خود آورده است: «در حقیقت نیروی انتظامی مسئول برخورد با قانون شکنی‌ها و مدافع اعتقادات و ایمان جامعه‌ی اسلامی است. آیا وقت آن نرسیده که بت فیلمسازان و سریال سازان شکسته شود و این الگوی غلط اصلاح شود؟ آیا زمان آن نرسیده است که مسئولین به جای حمایت و دفاع از فیلم سریال سازی غیر اسلامی‌، ضد انقلاب و ضد ایران و ایرانی به اصلاح و هدایت آن بپردازند. آیا زمان آن نرسیده که قانون همانگونه که در مورد اقشار مختلف جامعه اجرا می‌شود در مورد فیلم و سریال سازان نیز اجرا گردد؟ آیا زمان آن نرسیده است که … خدایا غیرت و حمیت اسلامی را از مردم ما و از دولت‌مردان ما نگیرد و به غیرتمداران و آنانکه به تکلیف الهی خود در برخورد با بی‌حجابی و بی‌مبالاتی و پرده‌دری‌، عمل‌ می‌کنند اجر جزیل و پاداش بی‌پایان عنایت فرما. خدایا به نیروی انتظامی ما توفیق خدمتگزاری به خدا و بندگانش را عنایت فرما.»

۵۷۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.