حمایت صندوق توسعه ملی از فعالان صنعت چاپ

۲۷خردادماه،

حمایت صندوق توسعه ملی از فعالان صنعت چاپ | چاپ |
دوشنبه ۲۷ خرداد ساعت ۱۴:۲۹

بینا- در راستای اجرایی کردن نشست‌ اهالی صنعت چاپ و بسته‌بندی و نشر کتاب با ریاست جمهوری، موافقت با کلیات سند همکاری ۵ ساله بین صندوق توسعه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروزدکتر محمدرضا فرزین ، رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با دکتر علی اسماعیلی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد بررسی شد
به گزارش بینا، در این جلسه که مهندس محمود دودانگه و علی موحد نژاد اعضای هیأت عامل صندوق توسعه ملی، دکتر سید مهدی حسینی معاونت اقتصادی صندوق و احمدعلمشاهی مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد و جمعی از اصناف و اتحادیه‌های حوزه چاپ و نشر و بسته‌بندی در محل صندوق توسعه ملی کشور برگزار شد نحوه حمایت‌های صندوق از فعالان عرصه چاپ و نشر بحث و بررسی شد .
رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با تشریح فلسفه ایجابی تشکیل صندوق توسعه ملی گفت : نیت اصلی تأسیس صندوق توسعه ملی سرمایه‌گذاری های ماندگار و مولد بخشی از ذخایر ارزی کشور ناشی از درآمد فروش نفت بوده تا با سرمایه‌گذاری زاینده و ماندگار و حمایت از تولید ملی ، بستر مناسبی برای ذخیره‌سازی پس انداز بین نسلی و همراهی با اقتصاد بین المللی فراهم گردد.
دکتر فرزین تصریح کرد: بر اساس جلسه‌ای که فعالان بخش نشر و چاپ و عرصه فرهنگی با ریاست جمهوری داشتند، صندوق توسعه ملی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راه‌اندازی کارخانه‌های کاغذ و زینک و … با ارائه تسهیلات حمایت خواهد کرد .
فرزین اعلام آمادگی کرد که صندوق توسعه ملی آمادگی تامین اعتبار تمامی طرح های ارزی با توجیه اقتصادی مناسب از جمله در پروژه های صنعت چاپ و نشر و تولید کاغذ و زینک توسط بخش خصوصی که مقرون به صرفه می باشند را دارد.
وی افزود : از آنجا که یکی از مشکلات بخش های تولیدی تامین سرمایه در گردش است اولویت صندوق پرداخت تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش بنگاه های تولید نیز بر اساس قانون و اساسنامه و نظامنامه صندوق می‌باشد .
همچنین در این جلسه دکتر علی اسماعیلی سرپرست معاونت امورفرهنگی ضمن قدردانی از حمایت‌های دکتر فرزین رییس و مسوولان صندوق توسعه ملی خواستار حمایت صندوق توسعه ملی از  صنعت چاپ و نشر کشور شد و مقرر شد بعد از بررسی لازم و اخذ اولویت‌ها از طریق صندوق، با مشخص نمودن میزان تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی از طریق اتحادیه‌های چاپ و نشر و بسته‌بندی، این مهم صورت پذیرد.
در این جلسه مقرر شد سندی ۵ ساله به منظور همکاری، حمایت، تخصیص اعتبار ویژه صنعت چاپ و نشر در چارچوب قوانین حاکم بر صندوق توسعه ملی و دادن تسهیلات ارزی و ریالی صنعت چاپ و نشر و بسته‌بندی  بین صندوق توسعه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب تفاهم نامه تنظیم شود.
همچنین اولویت درخواست‌های حوزه صنعت چاپ و نشر و فهرستی کامل از تقاضا‌ها، میزان تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی براساس وضعیت موجود صنعت چاپ و نشر و بسته‌بندی کشور و نیاز به سرمایه در گردش این حوزه به منظور تنظیم سند همکاری در اختیار صندوق توسعه ملی قرار گیرد.
در این جلسه اعضای هیأت مدیره و رؤسای اتحادیه‌های ناشران و چاپخانه‌داران، صحافان و لیتوگرافان نیز مسائل و دیدگاههای خود را در حوزه‌ نشر و چاپ کشور با مسوولان صندوق توسعه ملی در میان گذاشتند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.