حمایت قاطع نمایندگان از طرح یک فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها

موافقان و مخالفان بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها به صورت یک فوریتی تاکید داشتند که باید در مقابل بدعهدی و زورگویی طرفهای برجام  ایستاد و با رای قاطع به این طرح پاسخ متقابلی به آنها داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس تقاضای بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها به صورت یک فوریتی را بررسی کرده و در نهایت با رای قاطع با آن موافقت کردند.

مجتبی ذوالنور به عنوان نماینده متقاضیان برای بررسی این طرح به صورت یک فوریتی بیان کرد: در برجام تعهدات و تکالیفی برای طرفین یعنی ایران و ۱+۵ تعیین شد اما تا زمانی که آمریکا در برجام بود به تعهدات خود عمل نکرد و با خروج آمریکا از برجام نیز نه تنها تحریم ها کنار نرفت بلکه تحریم های فوق العاده دیگری به آن اضافه شد.آمریکا تلا ش کرد تا اسنپ بک را اجرایی کند اگرچه موفق نشد ولی اروپایی ها نیز خلاف نظر آمریکا کاری نکردند. در حقیقت ما هم چوب را خوردیم و هم پیاز را. قرار بود سهم ما از برجام رفع کل تحریم ها باشد ولی این اتفاق نیفتاد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: در نهایت ما از برجام به اینستکس رسیدیم که آن نیز به غذا و دارو ختم شد اما همان را نیز اجرایی نکردند. امروز هم عقل و هم شرع اقتضاء می کند تا ما نیز اقدام مقابل در برابر اقدام آنها انجام دهیم. متاسفانه تاکنون گامهای کاهش تعهدات برجامی نیز به طور کامل اجرایی نشده است و حتی در بعضی از جاها اراده برای اجرای آن وجود ندارد. لازم است تا اقدام مقابله به مثلی صورت گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: باید نسبت به رفع تحریم ها اقدام عاجلی انجام دهیم. ما در برجام تعهدات خود را اجرایی کردیم ولی آنها به تعهداتشان عمل نکردند . بر اساس این طرح در دولت و دستگاهها مکلف می شوند تا سلسله اقداماتی را در مقابل بدعهدی طرف های برجام انجام دهند و کارهایی که در برجام ترک کردیم را مجددا از سر خواهیم گرفت. در مجلس طرحهای متعددی مطرح بود و در ابتدا قرار بود این طرح به صورت سه فوریتی مطرح شود تاکنون نیز در اجرای این طرح تاخیر شده است در نهایت با برگزاری جلسات به این نتیجه رسیدیم که این طرح به صورت یک فوریت مطرح شود این طرح باید قبل از انتخابات آمریکا مطرح می شد نکته ای که وجود دارد بین جمهوری خواهان و دموکرات ها در آمریکا فرقی وجود ندارد و نمایندگان باید با رای قاطع در مقابل اقدامات آمریکاییها بایستند.

معین الدین سعیدی در مخالفت با تقاضای بررسی این طرح به صورت یک فوریت بیان کرد: بنده با اصل این موضوع مشکلی ندارم اما این طرح با اهمیت بالایی که دارد و با اصل عزت، حکمت و مصلحت تطابق دارد باید حداقل به صورت دو فوریتی مطرح می شد و بنده مخالف مطرح شدن آن به صورت یک فوریتی هستم. اجرای این طرح یک ضرورت انکار ناپذیر است البته برخی از ابهامات در جزییات آن وجود دارد که باید برطرف شود.

احمد مرادی در موافقت با بررسی این طرح به صورت یک فوریت بیان کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها با دغدغه دلسوزانه نسبت به نظام و خون شهدا طراحی شده و در برابر ظلم و زورگویی می ایستد ملت ایران در برابر تحریم های آمریکایی ها مقاومت و ایستادگی کرد امروز نیز وظیفه مجلس است تا با رای قاطع به این طرح اقدام مقابلی علیه فشار و زورگویی آمریکایی ها انجام دهد. شهدا راه اقتدار را به ما نشان دادند و ملت ایران پاسخ هر کشور زورگویی را با قاطعیت می دهد این آمریکاییها بودند که با بدعهدی برجام را زیر پا گذاشتند و اکنون باید اقدام متقابلی صورت گیرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی ۱۹۶ تن به آن رای مثبت دادند.

انتهای پیام  

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.