حمایت وزارت ارشاد برای تولید ۱۶ فیلم مستند بنا به فرمایشات رهبری

رضا برجی عنوان کرد:

سینماپرس-گروه سینما/ رضا برجی گفت: وزارت ارشاد برای تامین بودجه تولید ۱۶ فیلم مستند بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری را داده است.

رضابرجی مستند ساز در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب اظهار داشت: با طرح پرسش هایی از سوی مقام معظم رهبری در خراسان شمالی در رابطه با وضعیت جامعه و مشکلات موجود در آن، تصمیم گرفتیم تا کاری کنیم که پرسش های مورد نظر فراموش نشده و بگونه ای ذهن جامعه را درگیر آن کنیم.

وی ابراز داشت: مسائل اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری نکاتی بود که بسیار قابل توجه بوده که با کار برروی آن، می توان شرایطی را فراهم کرد تا اقشار مختلف جامعه با حقوق خود آشنا شوند. مقام معظم رهبری در فرمایشات خود اعلام کرده بودند که باید در این زمینه فرهنگسازی شود و به همین دلیل همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر باید وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: سینمای مستند در این زمینه مستعد بوده تا وارد عرصه شده و بسیاری از مسائل مورد نظر رهبری و بسیاری از مسائل دیگر جامعه که ایشان به آن اشاره نکرده اند بررسی کنیم. در واقع ما به دنبال ایجاد جریان در جامعه هستیم و نگذاریم این سوالات فراموش شود.

برجی ادامه داد: تولید ۱۶ فیلم مستند در واقع فاز اول فعالیت های ما بوده و دنبال ادامه فعالیت های خود در این زمینه هستیم، به همین منظور از همکاری و تحقیق متخصصان در شاخه های مختلف اجتماعی استفاده خواهیم کرد. البته بیش از هر چیز به دنبال ایجاد یک شورا برای تولید این فیلم ها بوده که به زودی اعضای شورا را مشخص خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از مسائلی که بیش از هر چیز به دنبال آن هستیم این است که تولید این فیلم ها تبدیل به یک پروژه سفارشی نشده و ادامه دار باشد. البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول حمایت برای تولید این فیلم ها را داده است، اما اگر زمانی این حمایت از سوی وزارت ارشاد عملی نشد، شرایطی را برای فروش آن به شبکه های تلویزیون فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/ر/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۶۸۲


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.