حمایت چپ‌های ایتالیا از «رومانو پرودی» برای تصدی پست ریاست جمهوری

۲۹فروردین۱۳،

رومانو پرودی، اول‌وزیر پیشین ایتالیا که تحت حمایت حزب چپ میانه این کشور است و کاندیدای ریاست جمهوری شده است، با ائتلاف راست میانه سیلویو برلوسکنی به مشکل برخورده است و احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در هفته‌های آتی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتخابات ریاست جمهوری برای جانشینی جورجیو ناپولیتانو که مدتش ۱۵ مه به پایان می‌رسد برای پایان دادن به بن‌بست دو ماهه که از زمان انتخابات پارلمانی در ماه فوریه آغاز شده در حالی که هیچ حزبی قادر به تشکیل دادن دولت نیست، برگزار می‌شود.

انتخاب پرودی نمایانگر یک دگرگونی کامل برای پی‌یر لوئیجی برسانی، رهبر حزب چپ میانه است که تلاشش برای تحمیل فرانکو مارینی، رئیس سنای پیشین ۸۰ ساله به حزب پس از توافق وی با برلوسکنی با شکست مواجه شد.

روزی بیندی، رهبر حزب دموکراتیک پس از این جلسه اعلام کرد که انتخاب پرودی تهدید در خصوص شکاف را از میان برداشته است و حزب به صورت متحد پشت او ایستاده است.

وی به خبرنگاران اعلام کرد: حزب به طور یکپارچه کاندیدای خود را اعلام کرده است.

با وجود این، این انتخاب به سرعت از سوی کمپ سیلویو برلوسکنی، اول وزیر سابق ایتالیا و رهبر ائتلاف راست میانه رد شد.

این کمپ اعلام کرد که ممکن است از تشکیل هر دولت یا انجام انتخابات زودهنگام جلوگیری به عمل آورد.

فابریزیو سیچیتو، یک هم‌پیمان نزدیک برلوسکنی اعلام کرد: اگر حزب دموکراتیک به این روش به ما پاسخ دهد ما کسی نیستیم که انتخابات را اعلام می‌کنیم، بلکه حزب دموکراتیک است که رویکردی مخالفت تمام عیار علیه ما را اتخاذ کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.