حمایت گسترده کمیسیون اروپا برای توسعه نسل پنجم خدمات مخابراتی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

کمیسیون اروپا اعلام کرد که از این پس حمایت‌های بیشتری را از تحقیقات مربوط به نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی(۵G) انجام می‌دهد و شرایط لازم برای توسعه این فناوری را فراهم می‌کند.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کمیسیون اروپا در این راستا قراردادی را با سازمان ۵G PPP Association منعقد کرده است تا به سبب آن همکاری‌های عمومی- خصوصی(PPP) در حوزه خدمات ۵G را با یکدیگر انجام دهند.
 
مرکز ۵G PPP متعهد شده است نسل پنجم فناوری‌های ارتباطی را برای استانداردهای آتی سیستم‌ها و قطعات مخابراتی که قرار است در دهه آینده وارد بازار جهانی شوند، آماده کند.
 
دکتر "ورنر مور"(Werner Mohr) مدیر تحقیقات مشترک مرکز مخابراتی NSN که مدیریت سازمان ۵G PPP Association را هم برعهده دارد، گفت: «این مسئله در صنعت جهانی مخابرات یک گام مهم به جلو محسوب می‌شود و طی این قرارداد تمامی نیازها، فناوری‌ها و خدمات مربوط به شبکه‌های مخابراتی ۵G ارایه می‌گردد».
او در ادامه توضیح داد: «تا پایان دهه جاری LTE مهم‌ترین اتفاق در دنیای مخابرات محسوب می‌شود و همچنان بر پیشرفت‌های خود ادامه می‌دهد. با این وجود، بعد از سال ۲۰۲۰ نسل تازه فناوری‌های مخابراتی به گونه‌ای ارایه می‌شوند که با نیازهای بازار سازگاری پیدا می‌کنند. صنعت مخابرات و مراکز دانشگاهی با همکاری یکدیگر بهترین فضا را برای خدمات ۵G تعریف می‌کنند».
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.