حمایت ۱۰۴ نماینده کنگره آمریکا از تعامل دیپلماتیک با ایران

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: بیش از ۱۰۰ عضو مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور از تلاش‌های وی برای تعامل دیپلماتیک با ایران حمایت کردند.

چند روز مانده به مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ در وین برای دستیابی به توافقی جامع دربارهٔ برنامه هسته‌ای ایران،‌ ۱۰۴ نفر از اعضای دو حزب مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای از تداوم دیپلماسی با ایران حمایت کردند.
متن نامه نمایندگان مجلس آمریکا بدین شرح است:
به‌عنوان اعضای کنگره ــ و شهروندان آمریکا ــ ما در تعهد آشکارمان به ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متحد هستیم. اشاعه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه امنیت آمریکا و نیز متحدین ما در منطقه، بالاخص اسرائیل، را به خطر خواهد انداخت.
اجرای برنامه اقدام مشترک که توسط ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در ماه نوامبر مورد توافق قرار گرفت، احتمال دستیابی به یک توافق جامع و قابل سنجش را افزایش داده است. ما می‌دانیم که تضمینی برای موفقیت نیست و اینکه، اگر گفت‌و‌گوها به شکست منتهی شوند یا ایران به وعده‌هایی که در توافقنامه موقتی داده است عمل نکند، کنگره به مانند قبل مجبور به اقدام شده قوانینی برای تحریم‌های بیشتر به تصویب خواهد رساند.
با این حال، در حال حاضر، اعتقاد داریم که کنگره باید به دیپلماسی فرصت دهد. باید از تصویب قانون یا قطعنامه‌ای که ائتلاف بین‌المللی ما را با خطر از هم گسستگی مواجه سازد و یا بدتر از آن اعتبار ما را در مذاکرات آتی خدشه‌دار کرده و پیشرفتی را که در جهت نیل به یک توافقنامه نهایی قابل سنجش به‌سختی به دست آمده به خطر اندازد، اجتناب ورزید.
محتاط‌اندیشی ما دربارهٔ رژیم ایران ادامه دارد، اما اعتقاد داریم که دیپلماسی سخت بهترین گزینه ممکن ما است. شما و منصوبین‌تان را برای پیشرفت‌هایی که در ژنو به دست آمد تحسین می‌کنیم. اگر مذاکرات شکست خورده یا دچار وقفه شوند، هیچ‌چیز مانع تغییر در استراتژی نخواهد شد. اما ما نباید امکان یک موفقیت دیپلماتیک  را حتی قبل از اینکه فرصتی برای به دست آوردن آن داشته باشیم، از دست بدهیم.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.