حمایت ۱۲ هزار میلیاردی از تولید ملی نتیجه کار کمیته مشترک دولت و مجلس

رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص مصوبات کمیته مشترک دولت و مجلس برای حمایت از تولید اظهار داشت: این کمیته شامل کمیسیون های صنایع و اصل نود و بانک مرکزی و وزرات اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت است و در ۴ جلسه خود مصوبات خوبی برای حمایت از تولید داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه سال ۹۱ مقرر شده بود که ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بخش تولید و صنعت اختصاص یابد که با وجود گذشت ۶ ماه از اجرای قانون بودجه این اعتبار اختصاص نیافته است.

وی تاکید کرد: با مصوبه کمیته مشترک دولت و مجلس برای حمایت از تولید مقرر شد ۱۰ درصد سهم صنایع و تولیدات با منابع بانکی تلفیق شده و بودجه در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به این واحد ها اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات کمیسیون در حمایت از تولید ملی اظهار داشت: کمیسیون با تهیه طرحی در راستای حذف و اصلاح قوانینی که مانع از حمایت از تولید هستند تلاش می کند.

وی ادامه داد: در طرح کمیسیون برای حمایت از تولید داخلی قوانین تسهیل کننده حمایت از تولید و سرمایه گذاری نیز گنجانده شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مرداد ماه سال جاری در پایان جلسه مشترک با کمیسیون اصل ۹۰ وزیران اقتصادی دولت و رئیس کل بانک مرکزی در خصوص موانع و مشکلات صنایع و تولیدات داخلی از تشکیل کارگروه مشترکی با حضور وزرای اقتصاد و صنعت و کمیسیون صنایع و اصل ۹۰ برای حل مشکلات تولید ملی خبر داده بود.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.