حمایت ۲۲۰ نماینده از مالکی/ تنش آفرینی العراقیه و کردها ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عراق، فهرست العراقیه و ائتلاف کردستان عراق بر ادامه تلاشهای خود برای سلب اعتماد از نوری المالکی اصرار دارند.

فهرست العراقیه به رهبری ایاد علاوی ادعا کرد گزینه سلب اعتماد از نوری المالکی نخست وزیر همچنان بهترین راه برای حل بحران کنونی عراق است.

علاوی گفت اجرای سند اصلاحاتی که ائتلاف ملی اخیرا اعلام کرده است، دشوار شده است و استیضاح نخست وزیر باید در پارلمان انجام شود.

وی مدعی شده است سلب اعتماد از نوری المالکی، تنها راه برای اصلاح اوضاع سیاسی عراق به شمار می رود.

ائتلاف کردستان عراق همپیمان جدید فهرست العراقیه اعلام کرده است به تلاشها برای استیضاح مالکی برای سلب اعتماد از وی در آینده ای نزدیک ادامه خواهد داد.

حمایت اکثریت پارلمان از مالکی

این در حالی است که ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی، توانایی العراقیه و کردها برای جمع آوری امضاهای لازم در پارلمان برای سلب اعتماد را بعید دانسته است.

فالح الزیادی عضو  ائتلاف دولت قانون گفت کسانی که خواهان سلب اعتماد هستند، خواسته آنها بیانگر منافع عمومی کشور نیست، بلکه نشانه مسائل شخصی یا حزبی است.

وی تصریح کرد : حدود ۲۲۰ نماینده در پارلمان با سلب اعتماد از نوری المالکی مخالف هستند و این تعداد زیاد از نمایندگان برای غلبه زبان گفتگو برای پایان دادن به بحران سیاسی کنونی کشور تلاش می کند.

الزیادی ابراز عقیده کرد کمیته اصلاحات که ائتلاف ملی اخیرا تشکیل داده است، راه حلهای بزرگی برای تمام مشکلات کنونی به صورتی که منسجم با قانون اساسی باشد، در بر دارد.

وی تاکید کرد مخالفان گفتگو بهانه ها و دلایل قانع کننده ای برای مقابله با مالکی یا دیگر طرفهای سیاسی ندارند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.