حملات در عراق ۹ کشته و ۱۸ زخمی برجا گذاشت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد،‌ یک منبع بیمارستانی و پلیس عراق اعلام کردند،‌ در مهلک ترین حمله صورت گرفته در روز دوشنبه (‌دیروز ) یک بمب کار گذاشته شده در یک خودرو در منطقه ای واقع در جنوب بغداد ،‌ منجر به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۱۳ نفر دیگر شد.

به گفته یک سرهنگ دوم پلیس و یک منبع بیمارستانی،‌ در حمله ای دیگر که با استفاده از بمب علیه یک منزل مسکونی متعلق به یک خانواده کرد در خانقین واقع در شمال شرقی بغداد انجام شد،‌ دو نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین،‌ به گفته یک مقام وزارت کشور عراق ،‌ مردان مسلح در شمال بغداد با استفاده از سلاح های مجهز به صدا خفه کن،‌ سرهنگ دوم پلیس غانم صباح را هنگام رانندگی به ضرب گلوله کشتند.

یک مقام بیمارستانی در بیمارستان الکندی گفت:‌ افراد خانواده این افسر پلیس جنازه وی را تحویل گرفتند.

به گفته این مقام وزارت کشور عراق،‌ مردان مسلح با استفاده از سلاح های مجهز به صدا خفه کن،‌ یک کارمند وزارت برق را هنگام رانندگی در جنوب بغداد کشتند.

همچنین،‌ انفجار یک یمب کنار جاده ای در شرق پایتخت – بغداد – موجب کشته شدن دو کارمند شهرداری بغداد شد و زخمی شدن ۳ نفر دیگر شد.

در حالی که از شدت خشونت ها در اوج وقوع آنها در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ میلادی کاسته شده است ،‌ با اینحال اینگونه عملیات و حملات در سراسر عراق هنوز صورت می گیرد.

در ۳۱ روز ماه جولای سال جاری میلادی ،‌ ۲۷ مورد عملیات تروریستی در سراسر عراق انجام شده است.

بنابر آمار رسمی ارایه شده ،‌ تعداد افراد کشته شده در حملات ماه جولای در عراق ،‌ ۳۲۵ نفر هستند که این میزان تلفات از ماه اوت سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون ، بیشترین تلفات ماهانه را نشان می دهد.

۱۶۸۲**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۴۸۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.