حملات سربازان افغانی علیه ناتو تهدیدی جدی برای جنگ در افغانستان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آنتی وار، در پی کشته شدن چهار سرباز آمریکایی بدست پلیس افغانستان، ژنرال “مارتین دمپسی” گفت: حملات “سبزها علیه آبی ها” تهدید جدی برای جنگ در این کشور است.

به نوشته آنتی وار، دمپسی معمولا اظهارات تندی را علیه دولت افغانستان بیان نمی کند اما این بار دولت حامد کرزای را متهم کرد که موضوع حملات سبزها علیه آبی ها را به اندازه کافی جدی نگرفته است.

از سوی دیگر همزمان با افزایش حملات سربازان افغانی علیه سربازان خارجی، از سربازان آمریکایی خواسته شده تا با نیروهای این کشور در تعامل نباشند.

دمپسی تاکید کرد: همه چیز تغییر کرده است و استمرار این حملات تهدیدی بسیار جدی برای اهداف نیروهای ناتو در جنگ ۱۱ ساله در افغانستان است.

این پایگاه اینترنتی در ادامه می نویسد: اگرچه آمریکا و ناتو در ماههای اخیر مشکلات در افغانستان را کم اهمیت جلوه داند اما این بار دمپسی تاکید کرد ناتو نمی تواند خود را متقاعد کند که تنها از طریق تلاشهای بیشتر به اهداف خود دست خواهد یافت.

به نوشته شینهوا، نیروهای ائتلاف در بیانیه ای اعلام کردند که صبح روز یکشنبه چندین پلیس افغانستان چهار سرباز ناتو را در جنوب این کشور از پای درآوردند.

افزایش تلفات نیروهای خارجی، مقامات غربی را به واکنش واداشته و “باراک اوباما” اعلام کرده است: آمریکا باید اقدامات بیشتری را برای حفاظت از جان نظامیان پس از گسترش موج حملات علیه نظامیان از سوی پلیس افغانستان که سبب کشته شدن ۱۰ سرباز آمریکایی در دو هفته گذشته شد، انجام دهد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، “لئون پانتا” وزیر دفاع آمریکا نیز در گفتگو با “حامد کرزای” رئیس جمهوری افغاسنتان بر سرکوب حملات نیروهای امنیتی افغانستان علیه نیروهای غربی تاکید کرده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.