حملات پهپادهای آمریکایی جنایت جنگی است

۱۹اردیبهشت،

دادگاه عالی پاکستان روز پنجشنبه حکم خود را دربارهٔ حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در خاک این کشور صادر و آن را «جنایت جنگی» توصیف کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزنامه «الدستور» نوشت:  دادگاه عالی پاکستان روز قبل با صدور حکمی دربارهٔ حملات پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان، آن را نمونه «جنایت جنگی» خواند و به وزارت خارجه این کشور دستور داد از سازمان ملل بخواهد دادگاهی را برای رسیدگی به این حملات تشکیل دهد.

قاضی «دوست محمد خان» رئیس دادگاه عالی ایالت «خیبر پختونخواه» در این باره گفت، حملات پهپادها کاملا غیرقانونی و ناقض آشکار حاکمیت ملی پاکستان است.

وی افزود، دولت پاکستان باید مطمئن شود که در آینده حملات پهپادها در خاک این کشور متوقف می گردد.

در حکم دادگاه عالی پاکستان آمده است، واشنگتن بایستی به خانواده های قربانیان حملات پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان، غرامت بپردازد.

طبق اعلام منابع محلی پاکستان، تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی، یکهزار و چهار صد و چهل و نه غیرنظامی در حملات پهپادهای آمریکایی کشته و سیصد و سی و پنج نفر دیگر مجروح شده اند.

قاضی دادگاه عالی همچنین گفته است، در صورتی که آمریکا قطعنامه شورای امنیت را دربارهٔ محکومیت استفاده از این پهپادها «وتو» کند، اسلام آباد باید به روابط خود با واشنگتن پایان دهد.

وی همچنین اعلام کرد در صورتی که واشنگتن به اخطارهای دولت پاکستان در مورد توقف حملات غیرقانونی پهپادهای آمریکایی در خاک این کشور توجهی نکند، دولت پاکستان این حق را برای خود قائل می داند که این هواپیماها را سرنگون کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.