حمله اردوغان به سازمان ملل

نخست وزیر ترکیه، توانایی سازمان ملل در حل بحران سوریه را به چالش کشید و خواستار اقدام جدی این سازمان در قبال مسئله سوریه شد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «النشره»، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه مدعی شد که موضع گیری کنونی سازمان ملل در قبال «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه موجب تداوم کشتار در سوریه شده است و شورای امنیتی نمی تواند برای حوادث سوریه راهکاری بیابد و صداقت خود را از دست داده است.

وی امروز اظهار داشت: اگر ما منتظر بمانیم که برخی دولت های عضو شورای امنیت موضع خود در قبال سوریه را تغییر دهند، بحران این کشور همچنان ادامه می یابد. سازمان ملل پیش از این نیز در بالکان در حل مشکل ناتوان بود و اکنون مقابل سوریه ناتوان است. این حق ملت سوریه است که به عدالت برسند و آن چیزی نیست که بشار اسد تعیین کند.

اردوغان در ادامه اظهارات تحریک آمیزش علیه دمشق گفت: ملت سوریه حق دارند که خواستار عدالت باشند و ترکیه نیز از این امر حمایت می کند و تا زمانی که رویکردها در قبال قربانیان سوریه صرفا به  شمارش تعداد آنها منحصر می شود، ما به جایی نمی رسیم.

نخست وزیر ترکیه افزود که کشورهای پیشرفته باید بدانند که معادلات توازن در جهان در حال تغییر است و غرب باید بداند که تنها مرکز تصمیم گیری در جهان نیست.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.