حمله انتحاری در مالی ۷ کشته و زخمی بر جای گذاشت

۱فروردین ۱۳،

سخنگوی ارتش مالی امروز (پنجشنبه) گفت: یک عامل انتحاری طی حمله‌ای به فرودگاه شهر “تیمبوکتو” سبب کشته شدن یک سرباز مالی و زخمی شدن شش تن دیگر شد. این حمله، حمله متقابل نیروهای فرانسوی را به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، این اولین حمله انتحاری در شهر “تیمبوکتو” از دو ماه پیش و از زمانی بوده که نیروی فرانسوی و مالیایی شبه‌نظامیان افراطی مرتبط با القاعده را از این شهر تجاری قدیمی وادار به فرار کردند و چند هفته پیش از آغاز عقب‌نشینی فرانسه از مالی رخ داد.

سخنگوی ارتش مالی در تیمبوکتو گفت: این حمله در محل بازرسی وسائل نقلیه ارتش مالی درست قبل از ایست بازرسی فرانسوی‌ها روی داد. ما مشغول پاکسازی منطقه هستیم تا ببینیم آیا مهاجم دیگری در این منطقه هست یا خیر.

یک ساکن تیمبوکتو گفت که وی صدای دو حمله هوایی در اوایل صبح و همچنین صدای تیراندازی شنیده اما به نظر می‌رسد درگیری‌ها تا ساعت ۹ صبح خاتمه یافته بود. هواپیماهای جنگی فرانسه امروز (پنجشنبه) صبح بر فراز این منطقه پرواز کردند.

کولونل تیری بورکارد، سخنگوی ارتش فرانسه تاکید کرد: نیروهای فرانسوی و مالیایی تلاش برای نفوذ به داخل فرودگاه را ناکام گذاشته‌اند.

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه نیز اواخر روز قبل گفت: سربازان فرانسوی در آخرین مرحله عملیات‌شان در مالی می باشند و تقریباً کشور مالی “ظرف چند روز” آزاد خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.