حمله با نارنجک در نایروبی ۵ کشته و ۱۸ زخمی بر جای گذاشت

۲۹ آبان ،

در حمله با نارنجک در یک منطقه مسکونی در نایروبی دست کم پنج تن کشته و ۱۸ تن دیگر به شدت زخمی شدند. در این منطقه عمدتا کنیایی‌هایی زندگی می‌کنند که اصلیت سومالیایی دارند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، “موزز اومباتی”، رئیس پلیس منطقه‌ای این اتفاق را تایید کرد.

به گفته او، این اتفاق در پی انفجار در یک وسیله نقلیه عمومی با ظرفیت ۲۵ سرنشین رخ داد.

رئیس پلیس مذکور به صورت تلفنی به خبرگزاری شینهوا گفت: من تایید می‌کنم که در این انفجار که در یک مینی بوس در نزدیکی کلیسای سن ترزا در منطقه ایستلیگ رخ داد پنج تن کشته و ۱۸ تن دیگر به شدت زخمی شده‌اند. کشته شدگان شامل سه مرد و دو زن می باشند. این مینی بوس در پی این انفجار به شدت دچار خسارت شد و من تصور می‌کنم که این انفجار با برنامه‌ریزی صورت گرفت.

وی ادامه داد: ما تحقیقاتی را در خصوص کشف سبب این انفجار آغاز کردیم اما تاکنون هیچ مظنونی را دستگیر نکرده‌ایم.

شاهدان عینی گفتند، در این منطقه تنش‌های بسیاری وجود دارد و بیشتر کسبه مغازه‌هایشان را به سبب ترس از سرقت و درگیری بسته‌اند.

محمد حسین، یکی از ساکنان این منطقه به صورت تلفنی به خبرگزاری شینهوا گفت: تنش‌های بسیاری در خیابان چهارم ایستلیگ وجود دارد. بسیاری از مردم با کسبه به سبب بستن مغازه‌هایشان درگیر شده‌اند. در خیابان ایستلیگ کاملا آشوب و بی‌نظمی حاکم است.

اخیرا در منطقه مسکونی ایستلیگ حملات نارنجکی بسیاری رخ داده است که مقصر آنها طرفداران شبه نظامیان “الشباب” که در نایروبی ساکن می باشند، معرفی شده‌اند.

پلیس کنیا اخطارهای بسیاری به شهروندان این کشور داده و اقدامات امنیتی بیشتری را در این منطقه صورت داده است.

کنیا شبه نظامیان الشباب را عامل ربوده شدن خارجی‌ها می‌داند و نگران است که صنعت توریسم و بازرگانی این کشور در صورت ادامه این حملات از بین برود.

انفجارهای اخیر که با استفاده از نارنجک یا مین صورت می‌گیرد، برای کنیا بزرگترین اخطار محسوب می‌شود. شبه نظامیان الشباب پس از آنکه دولت کنیا توانست کیسمایو، شهر مرزی استراتژیک شبه نظامیان الشباب را که از آن به عنوان مرکز کسب درآمد استفاده می‌کردند، دوباره پس بگیرد، دست به حملات تروریستی ویران کننده‌ای در این کشور زده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.