حمله به ایران، بلوف است

جام جم آنلاین: از زمان تشدید موضع‌گیری دولت‌های غربی در مقابل جمهوری اسلامی ایران، بحث حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران، همواره پای ثابت تحلیل‌های رسانه‌ای بوده است؛ اما بر خلاف جریان غالب، تحلیلگر روزنامه «ایندیپندنت» بر این باور است که موضع‌گیری‌های نتانیاهو بلوفی بیش نیست.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در تحلیلی به بررسی موضوع تهدید رژیم صهیونیستی درباره حمله به ایران پرداخته و استدلال کرده این ماجرا تنها برای به دست ‌آوردن منافع بیشتر از سوی دولت نتانیاهو مطرح شده است.

تحلیلگر این روزنامه نخست با بیان اینکه مطرح شدن تهدید حمله به ایران، به تقویت استراتژی نتانیاهو در داخل و خارج از اسرائیل کمک کرده، می‌نویسد: نتانیاهو متخصص بازی کردن با ادراک اسرائیلی‌ها از مفهوم تهدید است.

در ادامه مطلب ایندیپندنت آمده است:ماجراجویی طولانی این رژیم در لبنان که در سال ۱۹۸۲ آغاز شد، پس از بیست سال به یک عقب‌نشینی تحقیرآمیز انجامید. در سال ۲۰۰۶ نیز یک ماه بمباران لبنان، نتوانست حزب الله را وادار به تسلیم در برابر اسرائیل کند.

رسوایی جدید ضد انقلاب

برگزاری کنفرانسی با عنوان ” انستیتوی سیاست های خارجی ” در استهکلم سوئد، بار دیگر محلی برای نمایش اختلافات عمیق اپوزیسیون و افشاگری هایشان علیه یکدیگر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، ماجرا از آن قرار بود که موسسه ای در سوئد که با هدف جمع آوری اطلاعات درخصوص مسائل داخلی کشورهای خاورمیانه با هدف جاسوسی شکل گرفته از “تریتا پارسی” موسس گروه به اصطلاح حقوق بشری ” نیاک ” که در واقع علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می کند، دعوت کرد تا در کنفرانسی که به بررسی وضعیت ایران پس از تهدیدات امریکا و اسرائیل و حمله نظامی به آن می پرداخت، صحبت کند.

” پارسی” رئیس کنونی شورای ملی ایرانیان آمریکا در زمان فتنه ۸۸ تمام سعی خود را برای به قدرت رسیدن عاملین غرب در ایران به کار بست ، اما وجود رقیبان جدی در خارج از کشور سبب شد تا او از نزدیک شدن به مراکز قدرت و ثروت سرویس های خارجی باز بماند. به طوری که پس از دعوت به استکهلم سوئد این دعوت با ناراحتی و اعتراض دیگر اپوزیسیون از جمله سلطنت طلبها و حزبی با عنوان” کمونیست کارگری” مواجه شد .

پس از شکست در این حرکت، سلطنت طلبها و حزب کمونیست کارگری که خود را از رسیدن به منابع حمایتی ضد ایران دورتر می دیدند با حضور در محل برگزاری این کنفرانس با شعار و اعتراض علیه ” نیاک ” سعی کردند تا این مراسم را بهم بریزند .

اظهارات خصمانه اشتون

در حالی که جمهوری اسلامی بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده است کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد امیدوار است ایران در مذاکرات آتی بپذیرد که برنامه هسته ای نظامی اش را کنار بگذارد.

اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با رویترز اظهار امیدواری کرد مذاکرات آتی گروه ۱+۵ با ایران فرآیندی را شکل دهد که تهران نهایتا برنامه هسته ای نظامی اش را رها کند.

درحالی که قرار است دور دوم مذاکرات هسته ای کشورهای آمریکا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه و آلمان با ایران در تاریخ ۲۳ ماه مه سال جاری میلادی-سوم خرداد ۹۱- در بغداد برگزار شود، «اشتون» که نمایندگی کشورهای شرکت کننده در گروه ۱+۵ با ایران را بر عهده داشته است، اعلام کرد که به دور جدید مذاکرات امید زیادی دارد.

این اظهارات اشتون درباره پایان بعد نظامی برنامه هسته ای ایران در شرایطی گزارش می شود که ایران بارها با رد اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته ای اش تاکید کرده است که اهداف هسته ای صلح آمیزی دارد.

اقدامات ضد بشری سیا

رئیس سابق بخش ضد تروریسم سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) تاکید کرد صحنه های استفاده از روش غرق مصنوعی روی مظنونان به تروریسم آزاردهنده بود.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ایجاد احساس غرق شدن که در واقع شبیه سازی شرایط غرق شدن روی متهمان است، جنجالی ترین روش سیا برای حرف کشیدن از اعضای بازداشت شده القاعده است.

 خوزه رودریگز کسی بود که ریاست بخش ضد تروریسم را در سیا در زمان استفاده از این روش بر عهده داشت. از نظر بسیاری این روش شکنجه است اما به گفته رودریگز استفاده از این روش در بالاترین سطح اداری تایید شده بود.

خوزه رودریگز گفت ما پیش رئیس جمهور وقت آمریکا رفتیم و او به ما دستور داد که از این روش استفاده کنیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.