حمله به دفتر یکی از مراجع عراق، واکنش ها را برانگیخت

خبرگزاری آریا- حمله به دفتر آیت‌الله العظمی شیخ اسحاق فیاض از مراجع مقیم نجف و انفجار بمب در نزدیکی دفتر ایشان، با واکنش منفی قشرهای مختلف به ویژه نهادها و شخصیت های دینی مواجه شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه،  شامگاه یکشنبه یک بسته انفجاری که در یکی از ماشین های سنگین اهالی منطقه در نزدیکی دفتر ایشان جاسازی شده بود منفجر شد که البته تلفات جانی نداشت و فقط خساراتی را به برخی منازل شهروندان وارد کرد.
در همین زمینه شیخ عادل الزرکانی از روحانیون مورد اعتماد آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی از ضعف اقدامات امنیتی در حمایت از مراجع و طلاب حوزه نجف انتقاد کرد.
وی گفت: اقدامات امنیتی برای حمایت از حوزه علمیه و مراجع تقلید در برابر تهدیدات امنیتی بسیار ضعیف است. به طوری که گروه های جنایتکار به صورت منظم و سازماندهی شده و بیشتر از گذشته به طلاب حوزه و دفاتر مراجع حمله می­کنند.
وی افزود: این امر اقتضا می­کند که دولت محلی و مرکزی واکنش سریع و قدرتمندی نسبت به این اقدامات از خود نشان دهند. وی اشاره کرد که اقدامات امنیتی کنونی ناچیز وشرم آور بوده و در حد حملات بزرگ نیست.
دفتر امام جمعه نجف هم در بیانیه ای تعرض و حمله بزدلانه تروریستی به دفتر حضرت آیت الله شیخ اسحاق الفیاض را محکوم کرد. متن بیانیه این چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
بار دیگر مرجعیت دینی نجف اشرف توسط دشمنان دین و میهن مورد حمله و تعرض قرار گرفت. این حملات نشان دهنده موقعیت برجسته مرجعیت دینی و نقش گسترده آن میان مردم عراق و مسلمانان است. این دشمنی ها نشان دهنده وجود توطئه ای روشن و آشکار برای ضربه زدن به قلب امت یعنی مرجعیت است.
ما ضمن محکوم نمودن این حملات اعلام می­کنیم که همدوش مردم عراق در کنار مراجع ایستاده ایم و بار دیگر اعلام می­کنیم که این اعمال تروریستی نخواهد توانست به عزم و اراده ملت ما خدشه وارد کرده و اراده مراجع ما را تضعیف کند و ما را به فتنه داخلی بکشاند. از این رو ما از دستگاه محترم امنیتی انتظار داریم که ضامن امنیت بوده و این گروه های تروریستی را به سزای عملشان برساند و قداست شهر نجف را حفظ نموده و از مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه و تمام مردم در برابر حملات تروریستی حمایت کنند.

 

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.